اعضای کمیسیون صنعتی از اظهارات وزیر و خودروسازان در خصوص افزایش قیمت ها قانع نشدند زیان انباشته خودروسازان از جیب مردم خارج نشود.

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791713

سلیمی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون از اظهارات وزیر و خودروسازان در مورد افزایش قیمت ناراضی بودند، گفت: مقرر شد کارگروهی برای بررسی این افزایش قیمت در اسرع وقت تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنعت و معدن یازدهم مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب پرس، درباره جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با وزیر صمت و خودروسازان، گفت: اعضای کمیسیون به شدت نسبت به افزایش قیمت ها اعتراض کردند، مشخص نبودند. چون وقتی اعلام می شود که افزایش تولید داریم پس حتما باید قیمت ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: این افزایش در حالی اتفاق افتاد که چندی پیش شاهد افزایش قیمت ها بودیم اما با دستور رئیس جمهور قیمت ها به حالت عادی برگشته و افزایش قیمت ها برای اعضای کمیته قابل قبول نیست و از توضیحات وزیر قانع نشدند. سکوت، خودروسازان. به هر حال نوسان قیمت دلار که یکی از دلایل گرانی خودروهاست، چندان زیاد نبود که به یکباره قیمت این مقدار افزایش پیدا کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: خودروسازان می گویند با زیان انباشته مواجه هستند، بحثی در این باره نیست اما آیا حقوق 20 تا 25 هزار کارگر مازاد شاغل در این شرکت ها باید از جیب مردم خارج شود؟ چرا دارایی های مازاد خود را نمی فروشند تا این ضرر را کاهش دهند و مجبور به گرفتن وام از بانک ها نباشند.

سلیمی تصریح کرد: برخی از اعضای کمیسیون معتقدند افزایش قیمت خودرو در شرایطی که واردات آن رایگان نیست غیرقابل قبول است. واردات و افزایش قیمت باید با هم انجام شود و یا اگر واردات آزاد نباشد نباید افزایش قیمت داشته باشد.

این عضو کمیسیون گفت: در نهایت با توجه به عدم رضایت اعضای کمیسیون از اظهارات وزیر و خودروسازان، مقرر شد در اسرع وقت کارگروهی برای بررسی این افزایش قیمت تشکیل شود. امیدواریم هرچه زودتر این کارگروه تشکیل شود و تصمیمی گرفته شود که برای افکار عمومی مشکلی ایجاد نکند چرا که مردم به شدت به این افزایش قیمت ها معترض هستند. برخی از اعضای کمیسیون به وزیر هشدار دادند که در صورت عدم بهبود وضعیت می تواند از سایر ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید