اعطای بیش از 6 هزار میلیارد تن وام در جاده های خوزستان / راه های استان کارکرد ملی دارد.

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799962

صادق خلیلیان از اختصاص 6800 میلیارد تن اعتبار برای استانداردسازی راه های استان از سفر ریاست جمهوری به خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در هفتمین جلسه کمیته اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت حوادث خوزستان که در اتاق جلسات استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به حوادث رانندگی خوزستان در روزهای اخیر اظهار کرد: خوزستان از سطح وسیعی برخوردار است. ظرفیت در بنادر، حمل و نقل و صنعت و بنابراین حجم تردد نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

وی افزود: این استان برای ایفای تعهدات و نقش ملی خود از جمله تامین حدود 70 تا 80 درصد نیاز کشور به کالاهای اساسی و محلی برای تردد ملی است.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان حتی محلی برای تردد بین المللی برای کشورهای قفقاز، آسیای میانه، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ایران است و می توان گفت راه های این استان ملی است و خدمات رسانی به آن ارائه می شود. اقصی نقاط کشور نیز در ابعاد مختلف از جمله جاده خوزستان تعهداتی دارد.

هلیلیان تاکید کرد: مسائل راه های خوزستان در سطح استان در حال رسیدگی است اما خواستار توجه ویژه مسئولان در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: 33 سال از جنگ ایران و عراق می گذرد اما جاده های استان به تناسب زمان توسعه نیافته است. در این راستا می توان به این نکته اشاره کرد که تنها 17 درصد از راه های استان از یکدیگر جدا شده است، اما مابقی وضعیت مناسبی ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وقوع تصادفات در روزهای اخیر در خوزستان تشدید کننده وظایف مسئولان در سطح کشور است، گفت: در اولین پیگیری در جاده های استان خوزستان 6 هزار و 800 میلیارد تن از سفر ریاست جمهوری به خوزستان هدف ما استانداردسازی جاده ها و عبور و مرور ایمن مسافران و مسافران بود.

حلیان یادآور شد: این وام علاوه بر وام های مصوب در بودجه سال های 1400 و 1401 به تدریج از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت اعطا می شود.

استاندار خوزستان گفت: هوشمندسازی جاده ها یک ضرورت محسوب می شود، از این رو 103 دوربین کنترل سرعت در محورهای مختلف خوزستان یا نصب شده و یا در مرحله دریافت کد هستند. البته به تدریج تعداد سامانه های این استان را به تعداد مورد نیاز کارشناسان راهور خواهیم رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید