اعطای تسهیلات به بیش از یک میلیون نفر در 9 ماه/شکستن رکورد دولت در پرداخت تسهیلات خرد بانکی


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915063

معاون بانکی، بیمه ای و امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد؛

معاون اقتصاد بانکی گفت: از بهمن سال گذشته تا مهرماه رقمی نزدیک به 38 هزار میلیارد تومان به یک میلیون نفر پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عباس حسینی معاون بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در نشست مشترک وزیر اقتصاد با نمایندگان استان های شمالی کشور در شورای اسلامی با اشاره به جهت گیری دولت برای تسهیل در ارائه تسهیلات خرد، تصریح کرد: گلوگاه های زیادی در شبکه بانکی کشور وجود دارد که تسهیلات را با مشکل مواجه می کند که یکی از مهم ترین آنها مشکل سرمایه بانک ها است. امسال دولت و مجلس از طریق نقل و انتقال سهام، 35 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک های دولتی کمک کردند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در بودجه سال آینده نگرانی ها را برطرف کنیم که البته با استفاده از ابزارهای مختلف چندین موضوع را پیگیری می کنیم، مثلا بانک ها به طور جدی دارایی های مازاد خود را زودهنگام می فروشند و از محل فروش مازاد دارایی ها، سرمایه اصلی. بانک ها باید افزایش یابد و در این شرایط می توان قدرت بانک ها را چندین برابر افزایش داد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین گفت: اگر بتوانیم با افزایش سرمایه نقدی ساختار مالی بانک ها را بهبود بخشیم، بخش زیادی از مشکلات آنها در زمینه تامین بستر حل می شود.

وی با اشاره به دستور دولت برای تسهیل در اعطای تسهیلات خرد، یادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به 38 هما به بیش از یک میلیون نفر به مهر پرداخت شده است که بسیار مهم است و این مبلغ در سال جاری پرداخت نشده است. تاریخچه بانکداری.. حسینی یادآور شد: این موضوع یکی از جهت گیری های اصلی وزارت اقتصاد و دارایی است و بر اساس این جهت گیری در حالی که سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران 2500 میلیارد تومان بوده است. با دستور وزیر اقتصاد و حمایت سهامداران به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و پیش بینی می شود در آینده به 10 هزار میلیارد تومان برسد و این مسیر در تمامی بانک های تحت پوشش دنبال می شود.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در 8 ماهه امسال 87 فقره وام پرداخت شده که معادل 108 درصد کل سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید