اعطای وام به گروه های جهادی برای بهبود مناطق فقیرنشین ضروری است


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1882384

گروه های جهادی ظرفیتی ضروری برای رفع محرومیت دارند.

با شناخت گروه های جهادی و واگذاری بخشی از اعتبارات و همچنین کارهای برجای مانده در زمین می توان تحول بزرگی را در مناطق فقیرنشین شاهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محرومیت از جمله کلماتی است که هرگز با حرف زدن نمی توان آن را درک کرد، مگر اینکه از نزدیک با آن روبرو شویم و معایب حاصل از آن را بچشیم، وقتی دیوارهای خانه با نمک رنگ می شود، سقف خانه در آستانه فروریختن است یا رنج. جسد پیرزنی را دیگر نمی توان حمل کرد، او نه دو فرزند معلول دارد که برای ابتدایی ترین نیازهایشان از چند پله بالا بروند یا پایین بیایند و نه هزار مشکل دیگر که تا زمانی که آنها را نبینیم تصورش سخت است..

اما در این میان جوانانی هستند که بر خلاف دیگران پا به میدان گذاشته اند و آمده اند تا سختی ها و کارهای روی زمین را بجویند و سخت ترین کار را انتخاب کنند تا هر چه زودتر از رنج خود بکاهند..

گروه‌های جهادی بسیج مملو از افرادی است که در مناطق فقیرنشین زراعت را انتخاب کرده‌اند، جوانانی که ثمره انقلاب اسلامی هستند تا نگذارند غبار محرومیت بر چهره شهر بماند و رنج بکشند. از مردم.

گرچه این افراد معتقدند که نهضت جهاد صرفاً سکونت در یک مکان یا کمک به فرد نیازمند نیست، بلکه بیش از هر چیز خودیاری و حرکتی در جهت خودسازی است..
بخش روداب سبزوار را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه کشور دانست که از قضا محرومیت‌ها را تجربه می‌کند و نیازمند توجه ویژه گروه‌های جهادی است.


2889a63a 6694 49b7 83e3 56bf8578bfaa خبر خاکستری


شناخت گروه های جهادی راه حل مشکلات برجای مانده در گوشه و کنار شهر است

عباس فرهدی مسئول یکی از گروه های جهادی در گفت و گو با صبح توس با اشاره به حضور جوانان در مناطق محروم اظهار داشت: از جمله آثار مثبت حضور جهادگران در مناطق و کار گروه های جهادی است. که شاید مهمتر از فعالیت بدنی این افراد، شناسایی مشکلات، ایجاد راه حل و نمایان ساختن آنهاست.فرصت ها در زمینه های مختلف مهیا است.

وی ادامه داد: با شناخت گروه های جهادی و واگذاری بخشی از اعتبارات و همچنین کارهای برجای مانده می توان تحول بزرگی را در مناطق فقیرنشین شاهد بود.

این جهادگر با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات با حضور مردم در صحنه حل می شود، گفت: الگوی زحمتکشان و روی صحنه آوردن مردم گروه های جهادی هستند.

وی بابیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم حاشیه شهر در روستاها قابل حل است، تاکید کرد: با شناسایی ظرفیت در روستا و بازگشت مردم به روستاها، مشکلات حاشیه شهر به صورت خودکار حل می شود.


2a3e340d 1c63 40ad a74f 98fc09c9016c خبر خاکستری

حمید رسایان مسئول بسیج سپاه ناحیه سبزوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس بابیان اینکه با توجه به موقعیت منطقه محروم روداب و افزایش حاشیه نشینی در شهرستان روداب بیش از 241 گروه جهادی در پروژه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: سبزوار چهره محرومیت را در اطراف شهر دیده است، چه بسا همین مشکل مهم، جهادگران را به سمت این نقاط سوق دهد.

وی بابیان اینکه بیش از 241 گروه در سامانه جهادی اطلس ثبت نام کرده اند، گفت: فعالیت های خود را در قالب رسمی اقدامات جهادی خود انجام می دهند.

رسایان بابیان اینکه هرگاه صحبت از جهاد به میان می‌آید، زنان و مردان ایرانی گوشه‌ای از کار می‌روند و به کمک هموطنان خود می‌شتابند، افزود: در حال حاضر 115 گروه متشکل از خواهران بسیجی در عرصه‌های مختلف مشغول اقدامات جهادی هستند.

مسئول سازندگی ناحیه بسیج سبزوار در ادامه تاکید کرد: بیش از 5 واحد مسکونی توسط جهادگران ساخته شده و باید این خانواده واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه جهادگران هیچ گاه بدون فعالیت عرصه را ترک نکردند، تاکید کرد: هر جا که کاری باقی مانده و یا صدای نیاز بلند می شود، اولین افرادی که روی کار آمده اند همین جهادگران بوده اند.

رسائیان ادامه داد: حضور در مناطق سیل زده داخل شهر یا خارج از روستا، جمع آوری کمک های نقدی و کمک های وفاداری در مقاطع مختلف، کمک به واکسیناسیون در ایام کرونا بخشی از فعالیت های جهادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید