اعلام اسامی بهترین تکواندوکاران جوان جهان از سوی فدراسیون جهانی


ساعت: 12:02
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887041

اسامی بهترین تکواندوکاران خردسال جهان از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان طی 4 روز با حضور 699 تکواندوکار از 90 کشور به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه برگزار شد. این مسابقات معرفی شد.

بر این اساس عنوان بهترین مربی دختران به معصومه محمدیان سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان و پسران «هانسوم هوانگ» از کره جنوبی رسید. عنوان بهترین تکواندوکار پسران به «گولرمو مانوئل کورتس» از مکزیک و «لیلا حسنوا» از ازبکستان در بین دختران اهدا شد.

«گیونگ سئوپ پارک» و «آیگول ابدالایوا» از ازبکستان به عنوان بهترین داور انتخاب شدند. جایزه روح اخلاق در ورزش و جوانمردی نیز به اوکراین اعطا شد. جایزه بیشترین مشارکت نیز به چین تایپه رسید.

شامگاه 16 مرداد یکشنبه و در پایان این رقابت ها تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در گروه دختران که با 6 تکواندوکار به صوفیه رفتند؛ تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در رده سنی نوجوانان به مصاف هم رفتند. وی با کسب 6 مدال شامل 4 طلا، 1 نقره، 1 برنز و مجموع 582 امتیاز بر سکوی مسابقات جهانی ایستاد. تایلند با 2 طلا، 1 نقره و مجموع 363 امتیاز نایب قهرمان شد و کره جنوبی با 2 طلا، 1 نقره و مجموع 325 امتیاز عنوان سوم را از آن خود کرد.

تیم ملی کره جنوبی در پسران با 4 طلا، 4 نقره و مجموع 730 امتیاز مقام اول را کسب کرد و تیم 7 نفره پسران ایران با 2 طلا، نقره و یک با مجموع 313 امتیاز نایب قهرمان شد. و مکزیک نیز با 291 امتیاز نایب قهرمان شد.

برای تیم ملی تکواندو ایران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری، حنا زرین کمر، رادین زینالی و مهدی سعادتی شش مدال طلا، پرنیان ساکی و محمد عرفان زارع دو مدال تاکرا و فاطمه باقرزاده یک مدال برنز کسب کردند.

هدایت تیم ملی را معصومه محمدیان به عنوان سرمربی، لیلا خزایی و پروین کشاورتس به عنوان مربی برعهده دارند. برای پسران سرمربی حسینعلی نعیمی و همکاران حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور هستند.

مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2023 در بوسنی و هرزگوین برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید