اعلام اسامی کشتی گیران آزاد/قاسم پور در وزن جدید جام جهانی کشتی; کریمی پرچمدار ایران در آمریکا


ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913052

لیست تیم کشتی آزاد کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا از سوی فدراسیون جهانی کشتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت رسمی فدراسیون جهانی کشتی با انتشار گزارش تفصیلی از تیم منتخب کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقات جهانی 2022، اسامی مسافران ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد.

این اولین بار است که مسابقات جام جهانی کشتی آزاد زنان و مردان به صورت همزمان در روزهای 19 و 20 آذرماه در ایالت آیووا آمریکا به صورت تیم به تیم برگزار می شود. 5 تیم برتر سبک آزاد مسابقات جهانی 2022 صربستان به همراه تیم منتخب جهان در این مسابقات 6 نفره حضور خواهند داشت.

بر اساس تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، آزادکاران منتخب ایران با ترکیب 5 مدال آور مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان و 7 برنده در رده های سنی جهانی در جام جهانی حضور خواهند داشت که انتخاب بدیهی است.

رحمان عموزادهلیلی قهرمان وزن 65 کیلوگرم آزاد جهان در سال 2022 به همراه امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان جهان در سال 2021 و محمد نکودی نایب قهرمان دو دوره متوالی وزن 70 و 79 کیلوگرم جهان از دیگر مدال آوران این رشته هستند. تیم ملی

کامران قاسم پور قهرمان دو وزن 92 کیلوگرم جهان به همراه علیرضا کریمی قهرمان وزن 86 کیلوگرم جهان، ملی پوشان باتجربه و استاندارد تیم پیمان در جام جهانی آمریکا نیز خواهند بود.

آرمین حبیب زاده، علی اکبر فضلی خلیلی، محمدصادق فیروزپور، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور، امیرعلی آذرپیرا و امیررضا ولدی از دیگر فریلنسرهای برگزیده ای هستند که در رده های اصلی موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شدند.

در جام جهانی علاوه بر تیم منتخب جهان و تیم ملی ایران، آمریکا به عنوان قهرمان جام جهانی 2022، ژاپن به عنوان تیم سوم، مغولستان به عنوان تیم چهارم و گرجستان به عنوان تیم پنجم در بلگراد صربستان نیز حضور خواهند داشت. در مسابقات 2 روزه آیووا

بلیت های جام جهانی کشتی آزاد که در ورزشگاه اکستریم آرنا برگزار می شود به ترتیب 275، 200 و 90 دلار از سوی انجمن کشتی آمریکا به فروش می رسد.

فهرست نهایی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: رضا مومنی

61 کیلوگرم: آرمین حبیب زاده

65 کیلوگرم: رحمان عموزادهیلی و محمدرضا باقری، حیدرآباد

70 کیلوگرم: علی اکبر فضلی خلیلی و امیرمحمد یزدانی

74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

79 کیلوگرم: محمد ناهدی و علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: علیرضا کریمی

92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور

97 کیلوگرم: کامران قاسم پور و امیرعلی آذرپیرا

125 کیلوگرم: امیرضا ولدی


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید