اعلام برنامه تحول در آموزش دانش آموزان و معلمان

اعلام برنامه تحول در آموزش دانش آموزان و معلمان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارتقای توانمندی، ارتقای آموزش و مهارت آموزی معلمان آغاز تحول در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی با حضور در دوره دو روزه تخصصی نوآموزان مدارس استثنایی گفت: ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان، طراحی آموزش موثر و تقویت زیرساخت های آموزشی از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: 260 کلاس درس در 74 مدرسه مستقل و تابعه شهری و روستایی به بیش از 1400 دانش آموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، آموزشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دوره های تخصصی برای ارتقای کیفی روند آموزشی و توانبخشی برای ارتقای کار معلمان در حال برگزاری است، تصریح کرد: 33 معلم از شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، در این دوره از شهرستان های سقز، سروآباد، سنندج، دلبران (قروه)، کامیاران و مریوان شرکت کردند.

وی ارتقای توانمندی ها، به روز رسانی دانش، بازآموزی و ارتقای حرفه ای معلمان، کیفیت آموزش، گسترش عدالت آموزشی، توسعه فرصت های برابر و ارتقای مهارت های تخصصی معلمان را در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد. از جمله اهداف اجرای این دوره 24 ساعته است.

محمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایط خاصی از کار خود نیازمند کمک مستقیم راهنمای آموزشی هستند که برای بهبود روند آموزشی در قالب برگزاری دوره های آموزشی و در حد نیاز طراحی و در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع فناوری و تأثیرات عمیق آن در امور آموزشی، گفت: اتخاذ روش هایی که برنامه های آموزشی را با توسعه فناوری هماهنگ کند و تأمین نیروی انسانی شایسته و متخصص، ابزار مهمی برای ارتقای کیفیت خدمات است. نوآوری.

رئیس کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هر چه معلمان فعال و پویاتر داشته باشیم، دستیابی به اهداف عالی آموزشی آسانتر خواهد بود، زیرا توسعه در جوامع مختلف با آموزش و تربیت نیروی انسانی شایسته در این جامعه شکل می گیرد.

وی در خاتمه، تربیت معلم را یکی از حساس ترین و مهم ترین مولفه های نظام های آموزشی دانست و یادآور شد: موفقیت یا عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام آموزشی در گرو توانایی ها و توانمندی های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه ها هستند. در محیط واقعی و عوامل واقعی آموزشی هستند

دیدگاهتان را بنویسید