اعلام برنامه روز اول والیبال باشگاه های آسیا/ تقابل حساس نمایندگان ایران و عراق در روز اول رقابت ها


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838515

تیم های والیبال مقاومت پیکان و شهداب در اولین روز مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به مصاف حریفان عراقی خود می روند که حساسیت خاص خود را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از فردا (شنبه 25 اردیبهشت) آغاز می شود و در اولین روز این مسابقات شامل چهار بازی می شود.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت ماه به میزبانی ایران در تهران در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.

تیم های میزبان پیکان و مقاومت شهداب یزد قهرمان لیگ برتر در سال 1400 نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند که در روز نخست به ترتیب به مصاف نمایندگان جنوبی اربیل و اربیل می روند.

برنامه کامل روز اول این رقابت ها به شرح زیر است:

10 ساعت؛ ژاپن (Santori Sunbards) – تایلند (Ratchasimi Nail)

13: قطر (الریان) – قزاقستان (تراز)

16:00 ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوب)

19:00: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

* تقابل حساس نمایندگان ایران و عراق در روز اول مسابقات

تیم پیکان معتبرترین باشگاه آسیا در روز اول این رقابت ها به مصاف گاز جنوب می رود. این دیدار در اصل تقابل با تجربه پیکان مقابل گاز جنوب عراق است چرا که پیکان در دوازدهمین حضور خود در این مسابقات حضور دارد اما نماینده عراق برای دومین بار در این مسابقات حضور دارد.

پیکان با 7 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 2 مدال برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این مسابقات است که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات حضور خواهد داشت. کمانداران که سومین عنوان قهرمانی جهان را نیز در کارنامه خود دارند، بین سال های 2006 تا 2011 به شش عنوان قهرمانی متوالی دست یافتند. این تیم در هر دوره ای که مسابقه داده است، روی سکو بوده است.

اما گاز جنوب عراق اولین مسابقه خود را در سال 2021 تجربه کرد و پنجم شد.


* مقاومت شناخته شده در برابر سرمربی اربیل

تیم مقاومت شهداب یزد قهرمان لیگ برتر 1400 مردان و دیگر نماینده ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا نیز در روز نخست به مصاف اربیل می رود.

هدایت این تیم عراقی برعهده محمدحسین نجاتی است که مدتی در لیگ برتر مردان ایران مربی تیم شهداب بود و از این رو با رقیب ایرانی و نماینده یزد آشنایی کامل دارد. جذب مسابقات قهرمانی مردان آسیا شد.

نکته دیگر این دیدار اولین تجربه آسیایی دو تیم اربیل و مقاومت شهداب یزد است که می توان از آن به عنوان اولین دیدار یاد کرد. تیم اربیل اگرچه از نظر فهرست و آمار والیبال رقیب جدی مقابل شهداب محسوب نمی شود، اما برای تایید یا رد این فرضیه باید منتظر برگزاری مسابقه بود.

در ادامه دیدارهای روز نخست مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، سانتوری سانباردز ژاپن و ال رایان قطر به ترتیب به مصاف راتاسیمای تایلند و تاراز قزاقستان خواهند رفت.


* جلسه هماهنگی قضات برگزار شد

جلسه هماهنگی و کلینیک داوری بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2022 به ریاست امیل جبور رئیس کمیته کنترل، محمد شاهمیری از ایران و جیراچای از تایلند اعضای کمیسیون داوران امروز (جمعه 23 اردیبهشت) برگزار شد. دو مرحله نظری و عملی.

مرحله تئوری از ساعت 10 الی 12 در سالن کنفرانس فدراسیون والیبال و مرحله عملی از ساعت 13 الی 14 در سالن 12 هزار نفری آزادی پیگیری شد. بازدید داوران از زمین مسابقه و بررسی ابعاد زمین، ارتفاع دور و سایر استانداردهای لازم برای مسابقه، از برنامه های عملی کلینیک داوران بود.

اجرای دقیق قوانین مسابقات از جمله موارد مطرح شده در این کلینیک است که مورد تاکید رئیس کمیته کنترل قرار گرفت. شاهمیری داور بین المللی و ناظر فدراسیون جهانی در این کلینیک نیز آخرین قوانین و مقررات داوری فدراسیون جهانی والیبال را برای داوران تشریح کرد.

پروتکل 33 دقیقه ای در روز اول مسابقات عکس تیمی و پروتکل 30 دقیقه ای در سایر روزهای مسابقات، تیم ها زمین مسابقه را تغییر نمی دهند، از سیستم و فناوری تست ویدئویی فدراسیون جهانی والیبال، استفاده از هدفون و تبلت استفاده نمی کنند. و استفاده از سبد تیراندازی پایین از جمله قوانین و مقررات مطرح شده در این جلسه بود.

هشت داور بین المللی والیبال در این فصل 20 بازی انجام خواهند داد. علیرضا قریب و وحید پورکاشیان (ایران)، هشام بکر گدیا و موسی سلیم عزیز (عراق)، ساوا تاتسوهیرو (ژاپن)، اکمتو ایدوس (قزاقستان)، فهد اسماعیل (قطر) و تنپتوپول سوکسود (تایلند) نامزد داوری این مسابقات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید