اعلام برنامه های فصل جدید پردیس تئاتر شهرزاد


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815238

نمایش‌های برگزیده در فصل جدید پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سریال، پردیس تئاتر شهرزاد با رپرتواری از نمایش های منتخب در فروردین ماه 1401 پذیرای مخاطبان خواهد بود و در این مدت 12 نمایش روی صحنه می رود.


فروغ فرخزاد به تئاتر شهرزاد می آید

«خانه سیاه است» که تا 23 اسفندماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود، نمایشی درباره زندگی و اشعار فرو فروحزاد است که از نوروز 1401 در تالار یک تماشاخانه شهزاد روی صحنه می رود.

«خانه سیاه است» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر و تهیه کنندگی مهدی کریم پور ساخته شده است.


پرویز پرستویی تهیه کنندگی نمایشی را در تماشاخانه شهرزاد بر عهده دارد

نمایش “اول شخص مجرد” ساخته پرویز پرستویی پرمخاطب ترین نمایش سال 1400 اصفهان است که از 15 فروردین ماه سال جاری در سالن 3 مجموعه تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. نمایش “اول شخص تک نفره” به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز زندگی را می گوید. مردی به نام مهرداد که زندگی اش با فراز و نشیب های زیادی روبروست.

این نمایش با نگاهی خلاقانه به نقش بازیگر و همچنین از منظر روان‌شناختی و فلسفی به بررسی دنیای قهرمان داستان می‌پردازد.


بهاره رهنما با نمایش “چشم هایی که مال تو” در شهرزاد

نمایش «چشم هایی که مال توست» به نویسندگی، کارگردانی و اجرای بهاره رهنما یکی از نمایش های سال های اخیر است که در قالب رپرتواری از نمایش های موفق در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش که در کشورهای کانادا، فرانسه، اتریش و سوئد نیز روی صحنه رفته است از 28 فروردین ماه در تالار 3 شهرزاد روی صحنه می رود.

این نمایش داستان زنی است که پس از تولد فرزندش توسط همسرش رها می شود و بیننده شاهد صحبت های زنی خواهد بود که مدتی با همسر مطلقه اش صحبت ذهنی می کند.

این اثر با صدای شهاب حسینی و موسیقی علی زندوکیلی اجرا می شود و سینا ساعدی تهیه کننده این اثر است.


نوید محمدزاده و تهیه کننده 2 نمایش

نوید محمدزاده نیز در بهار سال 1401 با دو نمایش شب شک و کرم شناسی که تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت به تماشاخانه شهرزاد آمد.

نمایش «کرمولوژی» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی که با دریافت چهار نشان در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت، از 15 فروردین ماه در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

این نمایشنامه مونولوگی بود درباره زندگی کریم شیره، تلخی دربار ناصرالدین شاه که به قدری برای ناصرالدین شاه عزیز بود که پس از مرگ، ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

«شب تردید» امیرحسین بریمانی کارگردان و نوید محمدزاده تهیه کننده یکی از آثار برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی است که تندیس «بازیگر نقش اول» و «کارگردانی» را دریافت کرد. تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.


«هری» و هانا کامکار از تئاتر خداحافظی کردند

نمایش «هری» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی از 14 فروردین ماه در سالن شماره 2 روی صحنه می رود و آخرین حضور هانا کامکار در مقام بازیگر را به نمایش می گذارد. این نمایش دومین قسمت از سه گانه ای است که برگرفته از قهرمانان تاریخی ایران زمین است و در شش قسمت از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نامزد دریافت جایزه شد و به عنوان بازیگر در رشته بازیگری انتخاب شد.


نمایشنامه های موفق شهرزاد در سال 1400 تمدید شد

نمایش «بازگشت به سیاهی» با بیش از 30 هزار تماشاگر و پرفروش ترین نمایش 1400 تا هجدهم فروردین بار دیگر روی صحنه می رود.

در این نمایش که به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان ساخته شده است، علاوه بر سجاد افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی نیز به عنوان بازیگر و بازیگر حضور دارند.

این نمایشنامه داستان مردمی است که با تنهایی و خلوت با خود مواجه می شوند.

اجراهای کنسرت “آهنگ شرقی” این اثر به نویسندگی و کارگردانی جلال الدین دری و اجرای زنده توسط حجت اشرف زاده یکی دیگر از اجراهای سال 1400 است که بار دیگر در 14 فروردین روی صحنه می رود.

روحیم نوروزی، شبنم گلی‌هانی، سمیرا حسینی، سعید زارعی، سپیده صباغ، حسین میرزایان، آزاده سیفی، صدف بهشتی، مهدی ابراهیمی، مهدی هاشمی، رز زارع و امیرعلی دانایی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.


نوروز با نمایش طنز جواد انصافی

نمایش کمدی موزیکال «چشمان باز خواب» به کارگردانی جواد انصافی هفتم فروردین مهمان تئاتر شهرزاد است.

پردیس تئاتر شهرزاد به مناسبت عید نوروز و برای لحظاتی شاد و خندان حال نوروزی این نمایش را در اولویت اجراهای بهاره قرار داد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو برادر می فهمند پسر عمویشان که بسیار ثروتمند است در حال مرگ است و تنها وارثان او این دو برادر هستند. اما برادران از پسر عموی خود خبر ندارند و همه جا به دنبال او هستند و ….

جواد انصافی، علی حزنی، محمدرضا قربانی، حمید رئوف تبار، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، رضا معراجی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.


بهار نمایش های کودک و نوجوان در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش های موفق کودک و نوجوان نیز در ایام نوروز در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. به ترتیب نمایش «یک هدیه کوچک و یک روز و دو فصل» به کارگردانی رامین کهن و نمایش «حیاط ما» ساخته وحید خسروی از 5 فروردین در سالن شماره 3 و نمایش «کاربرد بابایاب» در سالن شماره 2 روی صحنه می روند. رودخانه


طوفان به شهرزاد رسید

«طوفان» نوشته ویلیام شکسپیر و کارگردانی مصطفی کوشکی از ۱۴ فروردین ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می رود.

این نمایش محصول بیش از یک سال تمرین در شرایط سخت تاج است و مهران امام‌باش، شهروز دلافکار، احسان ض رضوانی، سونیا ر سرلک، کوروش شاهونه، الهه چاه پرست، چاه پرست، چاه پرست در این میان به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید