اعلام جزئیات سهمیه در رتبه بندی معلمان

اعلام جزئیات سهمیه در رتبه بندی معلمان

صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر، افزود: نوا و وسعت نقش والدین است. اصولاً پیشرفت هر کشوری معمولاً به سیستم آموزشی و معلم آن بستگی دارد.

ستاری فرد افزود: در همه جوامع توسعه یافته نقش رانندگان را مدرسه ایفا می کند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان مرکز آموزشی محله یاد شده و معلم نقش کلیدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی پایه گذار تمدن نوین اسلامی است، گفت: نقش معلم در تربیت جامعه اسلامی و جامعه دانش بنیان ضروری است. در زمان تاج، معلمان تأثیرگذار بودند و در آموزش های مجازی، حضوری و یکپارچه شرکت می کردند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به واکسیناسیون ملی کشور به ویژه معلمان و دانش آموزان گفت: در حال حاضر بالغ بر 94 درصد دانش آموزان در کلاس درس هستند.

وی افزود: در 21 اردیبهشت تعدادی از معلمان به نمایندگی از معلمان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد و قرار است 29 یا 30 اردیبهشت با رئیس جمهور دیدار کنند.

ستاری فرد دیدار وزیر با فرهنگیان را از دیگر برنامه ها از جمله گفتگوی وزیر با فرهنگیان ثابت و مدیران آموزش عالی دانست. این در حالی است که معاونان وزارتخانه در این هفته با استقبال از خانواده شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان در استان ها حضور خواهند داشت.

وی به برنامه جلوه های ویژه معلمان اشاره کرد و افزود: برای شناسایی 3 هزار و 95 نفر در مناطق سراسر کشور دعوتنامه تهیه شده است که از این تعداد 399 معلم در استان و 17 معلم در سطح کشور جایزه گرفتند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به ایجاد پویش «معلم خوب من» اشاره کرد و گفت: پویش «معلم خوب من» در هفته معلم با حضور معلمان تاثیرگذار به ارائه و تمجید از فعالیت های مجازی برگزار می شود.

وی به تقویم هفته معلم در سال 1401 اشاره کرد و ادامه داد: تقویم هفته معلم بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش از جمله سند تحول و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال است. «سال تولید، دانش آفرینان و کارفرمایان. فرموله شده است که بر این اساس رابطه معلم به عنوان عامل اصلی مؤثر در آموزش و تولید دانش ایجاد می شود.

ستاری فرد افزود: تقویم هفته به نشانه مقام معلم شامل دوشنبه 13 اردیبهشت 1401، «معلم و اندیشه قدسی»، سه شنبه 14 اردیبهشت 1401، «معلم; بنیانگذار تمدن نوین اسلامی، چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401. «معلم پیشکسوت، پایتخت نظام تعلیم و تربیت»، پنج شنبه 15 اردیبهشت 1401، معلم; پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت، روز جمعه 15 اردیبهشت 1401. معلم; وحدت، خالق هویت، «شنبه 15 اردیبهشت 1401. معلم؛ محور تحول و تربیت کل حوزه» و یکشنبه 17 اردیبهشت 1401 «معلم؛ موتورهای جامعه دانش بنیان».

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به وضعیت رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در قانون رتبه بندی معلمان سنوات ارفاقی معلمان عشایری، روستایی، انحصاری، نخبه و ابتدایی در نظر گرفته شده و به ازای هر سال خدمت 9 ماه کسر می شود. “

وی با بیان اینکه در این لایحه رتبه های 1 و 2 با حداقل 1 و 2 سال سابقه در نظر گرفته شده است، اما قانون برای یک سال و یک سال خدمت پیش بینی کرده است.

ستاری فرد افزود: در لایحه محدودیت سهمیه شامل حداقل 30 درصد رتبه یک، حداقل 25 درصد رتبه 2، حداکثر 20 درصد رتبه 3، حداکثر 15 درصد رتبه 4 و حداکثر 10 درصد رتبه 5 است اما در قانون سهمیه بندی وجود ندارد. .

وی با بیان اینکه 35 هزار معلم در پست های اداری مشغول به کار هستند، افزود: لایحه رتبه بندی شامل معلمان شاغل در پست های اداری نمی شود، اما قانون شامل همه معلمان می شود. همچنین در این لایحه حداقل سنوات شمول 2 سال بود و معلمان جدید حذف شدند و اکنون همه لحاظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید