اعلام جزئیات هشدار جدید سازمان بهداشت جهانی در مورد افزایش کرونا


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883978

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته است، در حالی که تعداد قربانیان نسبتا ثابت مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به دنبال بررسی هفتگی آژانس بهداشت سازمان ملل متحد از همه گیری کووید-19، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 5.7 میلیون مورد جدید در هفته گذشته تایید شده است که افزایش 6 درصدی را نشان می دهد. تاکنون 9800 نفر جان خود را از دست داده اند که تقریباً به اندازه هفته گذشته است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کرد که این بیماری همه گیر هنوز به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط است و دلیلی برای نگرانی در مورد افزایش اخیر در تعداد موارد وجود دارد.

وی در نشست خبری روز سه‌شنبه 21 ژوئیه گفت: «کرونا در حال گسترش آزادانه است و کشورها قاطعانه و مؤثر با مشکل این بیماری برخورد نمی‌کنند.» امواج جدید ویروس نشان می‌دهد که کووید-19 هنوز اینجاست و تمام نشده است.”

در دو هفته گذشته، افزایش 30 درصدی موارد ابتلا به کووید-19 به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است که بیشتر به دلیل انواع جدید و بسیار مسری گونه های Omicron، BA4 و BA5 است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیشترین افزایش در تعداد مبتلایان به کووید-19 در غرب اقیانوس آرام و خاورمیانه مشاهده شده است که شاهد افزایش یک چهارمی بوده است.

مرگ و میر در خاورمیانه 78 درصد و در آسیای جنوب شرقی 23 درصد افزایش یافته است در حالی که ارقام در سایر مناطق کاهش یافته یا ثابت مانده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید