اعلام جزئیات پرداخت معوقات و یکسان سازی حقوق بازنشستگان

اعلام جزئیات پرداخت معوقات و یکسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، پرداخت معوقات و یکسان سازی حقوق بازنشستگان منتشر شد. مدیر عامل شورای عالی امنیت ملی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و زمان پرداخت معوقات مستمری بگیران توضیحاتی ارائه کرد.

مدیر عامل SOS جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این افزایش حقوق از این ماه با معوقات مستمری فروردین ماه اجرا و پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پایان همسان سازی حقوق بازنشستگان بومی را تشریح کرد.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی استان تهران گفت: بر اساس قانون و بر اساس ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به تامین هزینه های اضافی اقدام کنند. بیمه به مستمری بگیران همان ارگان .

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این موسسات تاکنون اجرایی نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل ما به عنوان متولی خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری موظف به ارائه خدمات بیمه سلامت به بازنشستگان هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: امسال با دو یا سه گروه بیمه ای که مدنظر مراکز بازنشستگی هستند در حال انعقاد قرارداد هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری را در سال جاری به این افراد پرمخاطب در حوزه بیمه ارائه کنیم. بیمه درمانی تکمیلی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه های اجرایی است و ما به عنوان صندوق فقط تعهد حمایت داریم، بنابراین اگر مستمری بگیر مشکل حاد داشته باشد و سیستم بیمه نتواند کمک کند. صندوق از وی حمایت خواهد کرد اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود بیمه درمانی توسط خود صندوق تامین می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه “ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان مشمول صندوق تامین منابع هزینه می شود” گفت: بیش از 85 درصد از این مبلغ از طریق منابع دولتی تامین می شود. بخشی از آن از کسر و بخش کوچکی از سودآوری شرکت ها است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث های موجود در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول بسیار متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگی در محاسبه است. روشهای حقوق و مستمری و امتیازات بین نهادهای مختلف و در نتیجه مستمری بگیران از یک سو و رفع تبعیض بین مستمری بگیران و کارگران از سوی دیگر.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین واگذاری اعتبار از سال 1401 برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای مقدماتی انجام شده و قراردادی نیز با سازمان خصوصی سازی منعقد شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در بودجه تعیین شده است، این سهام فروخته شده و به صورت همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می شود.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور رئیس دفتر هماهنگی ادارات کل استان ها، رئیس اداره کل فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق برگزار شد، روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مشکلات و مطالبات به ویژه در منطقه همسان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و ساخت و ساز و بیمه تکمیلی پیشنهاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید