اعلام زمان بازگشت به آموزش حضوری در مدارس / 60 درصد دانش آموزان انصرافی

اعلام زمان بازگشت به آموزش حضوری در مدارس / 60 درصد دانش آموزان انصرافی

روز جدید معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاره ای جز بازگشت به تمرینات حضوری نداریم در پاسخ به اینکه چه زمانی آموزش حضوری انجام می شود؟ وی گفت: برنامه آموزشی انتقال آموزش به حضور در ابتدای ترم دوم است.

صادق ستاری فرد با بیان اینکه محرومیت دانش آموزان از آموزش حضوری پیامدهایی دارد، گفت: متاسفانه شاهد افت تحصیلی بین 50 تا 60 درصدی دانش آموزان هستیم. موضوع اجتماعی شدن و اتحاد مجدد دانش آموزان و همچنین تحرک کودکان در مقطع ابتدایی مشکل ساز شده است.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه در زمینه آموزش از راه دور با چالش های جدی مواجه هستیم و بسیاری از دانش آموزان ما به آموزش حضوری دسترسی ندارند. علاوه بر این، زندگی در فضای مجازی پیامدهایی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاره ای جز بازگشت به آموزش های حاضر نداریم، در پاسخ به اینکه آموزش های حضوری چه زمانی محقق می شود؟ وی گفت: خوشبختانه در تمامی مدارس روستایی و شهری با جمعیت کم آموزش مستقیم ایجاد شده و تمرکز بر آموزش مستقیم است. در مناطق شهری، یادگیری مستقیم و مجازی به صورت ترکیبی دنبال شد.

ستاری فرد افزود: تمام امتحانات ترم اول ما در مقطع متوسطه اول و دوم از پایه هفتم تا دوازدهم بود. برنامه آموزشی انتقال آموزش ها به آموزش های حضوری در ابتدای ترم دوم است. تلاش ما بر این است که با ساماندهی سرویس مدارس، انجام واکسیناسیون و مدیریت تراکم کلاس های درس در کلان شهرها به ویژه تهران بتوانیم دانش آموزان را در کلاس های درس بپذیریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال افزایش جذابیت فعالیت ها و برنامه های آموزشی در مدارس و تسهیل بازگشت به مدارس است، ادامه داد: بر اساس این آموزش ها باید ارائه شود. آماده پذیرش دانشجو در مناطق مختلف کشور هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره الزام مدارس به رعایت دستورالعمل ها و دستورالعمل های بهداشتی گفت: طبق مصوبه و ابلاغ ستاد ملی اصل بر حضور در کلاس ها است. تمامی کادر آموزشی معلمان و مدیران در مدارس حضور دارند. از سوی دیگر تاکید می شود که هم فاصله اجتماعی و هم دانش آموزان از ماسک استفاده کنند و تهویه کلاس به خوبی انجام شود. چالش امروز ما سازماندهی سرویس مدرسه برای تسهیل ورود دانش آموزان به مدارس است.

ستاری فرد درباره روند واکسیناسیون گفت: 92.5 درصد دانش آموزان ما بین 12 تا 18 سال نوبت اول و 75 درصد نوبت دوم را دریافت کردند. معلمان و مربیان نیز 92 درصد از دوز اول و 86 درصد از دوز دوم را دریافت کردند. برای تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل هایی که باید رعایت شود، با وزارت بهداشت کار می کنیم.

وی در این باره به خبر گفت: جا دارد از همکاری استانداران تشکر کنم. استاندار همدان همکاری خوبی با ما دارد و استاندار تهران نیز متعهد به تامین و حمایت مالی بخشی از تهویه مدارس است. از سایر استانداران نیز می خواهیم که به ما کمک کنند. تمامی کارکنان مدرسه آمادگی 100% پذیرش دانش آموزان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید