اعلام زمان ثبت نام جدید در سامانه یکپارچه فروش خودرو

اعلام زمان ثبت نام جدید در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو از فردا 12 خردادماه به مدت یک هفته برای ثبت پنج استعلام از خریداران خودرو فعال می شود.

مرحله دوم تحویل خودرو از طریق سامانه یکپارچه توزیع خودرو از 30 اردیبهشت ماه آغاز و در 9 اردیبهشت ماه به پایان رسید. در این مدت متقاضیان خرید خودرو باید حساب بانکی خود را به مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می کردند.

پس از مسدود شدن این مبلغ، اطلاعات متقاضی توسط بانک های منتخب به سامانه یکپارچه ارسال شد تا اطلاعات متقاضی اصلاح شود. پس از فیلتر شدن اطلاعات، سایت سامانه از فردا 3 خرداد برای ایجاد پروفایل و انتخاب محصول برای داوطلبان دارای حساب پروکسی فعال خواهد شد.

مهدی تقدی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در این خصوص گفت: سایت سامانه برای ثبت پنج درخواست از سوی خریداران خودرو از 12 خرداد لغایت 19 خرداد فعال می شود.

وی افزود: تنها متقاضیان واجد شرایطی که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارائه می شود، می توانند از تاریخ 12 خرداد لغایت 19 خردادماه نسبت به ثبت نام اولیه برای تشکیل لیست انتظار در سامانه اقدام کنند.

تگدیسی همچنین درباره سهمیه مادران در این دور تصریح کرد: اکنون شرایط مادران متقاضی شرکت در طرح های فروش تلفیقی شامل مواردی مانند داشتن دو فرزند یا بیشتر (به شرط تولد فرزند دوم آنها از 28 آبان 1401 به بعد) خواهد بود. از آنجا که داشتن گواهینامه رانندگی و داشتن 18 سال سن و شماره ثبت، همانطور که در طرح هایی که خودروسازان به قید قرعه اجرا کردند، ملاک نبوده و اعمال نشده است، در طرح های تلفیقی فروش لحاظ نشده و اعمال نمی شود. ; علاوه بر این، فروش یکپارچه در مرحله اول در نظر گرفته نشد.

بر این اساس لیست خودروهای عرضه شده در این دور از طرح فروش یکپارچه به شرح زیر است:

اطلس مدل کوییک جی ایکس کوییک اتوماتیک ساینا اس اتوماتیک کوئیک آر جی ایکس مدل شاهین شاهین اتوماتیک مدل ساینا جی ایکس ساینا اس مدل ساینا جی ایکس

Arizo 6 Pro، Arizo 8 Pro، X55 Pro، X22 Pro Automatic، X22 Pro Geared، Arizo 5 Turbo

فردا SX5، فردا T5، سوبا M4

جک S3، جک J4، جک J7

لازم به ذکر است که علاوه بر داشتن حساب نیابتی با اعتبار مورد نیاز، کلیه الزامات کشور متقاضی توسط متقاضیان برآورده می شود و چنانچه در هر مرحله تا نهایی شدن ثبت نام توسط شرکت سازنده خودرو، متقاضی مصمم است در صورت عدم رعایت شرایط ثبت نام، ثبت نام وی لغو خواهد شد.

بر این اساس شرایط عمومی مندرج در ماده 4 آیین نامه تنظیم بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت به شرح زیر است.

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

2. داشتن گواهینامه رانندگی معتبر (با تاریخ انقضا) برای خریداران خودرو الزامی است.

3. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و در 24 ماه گذشته در سایر شرکت های خودروسازی برای ثبت نام یا فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروساز، بورس کالا و …) اقدام کرده اند، امکان ثبت نام و خرید ماشین ندارند

4. متقاضیانی که دارای شماره ثبت فعال هستند نمی توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو نمایند.

5. انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو به اشخاص حقیقی (حتی از طریق وکالت) و همچنین فروش حواله وجه خودرو از طریق وکالت ممنوع است.

6. در غیر این صورت امکان آرامش خاطر بر روی خودروی خریداری شده وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید