اعلام زمان مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی

زمان: 21:35
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778112

رئیس ستاد یادبود مرحوم علامه حسن زاده آملی زمان برگزاری مراسم اربعین علامه ذوالفنون را عصر سه شنبه دوم آبان در موصل آمل اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در حاشیه جلسه در ستاد یادبود اربعین مرحوم علامه حسن زاده آملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مراسم با سخنرانی یکی از مقامات عالی رتبه کشور برگزار می شود که حضور وی تا فردای بعدی قطعی می شود. هفته “

وی افزود: پنجشنبه ، 13 آبان ، چهلمین مراسم ختم حضرت الله با حضور خانواده آن مرحوم در زادگاهش ، روستای ایرا ، به صورت محدود برگزار می شود.

روز جمعه ، امام آمل همچنین از جشن چهلمین سالگرد مرحوم علامه حسن زاده آملی توسط علما و روحانیون استان کوم و آیت الله جوادی آملی با سخنرانی آیت الله اعرافی ، شاگرد حضرت علامه ، پنجشنبه شب در امام خبر داد. جماری حسن در کوم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: مراسم پر برکت دعای نشاط آور ندبه به مناسبت چهلمین درگذشت علامه حسن زاده آملی و با سخنرانی آیت الله صدیقی ، استاد حوزوی تهران ، روز جمعه توسط شورای سربازان اسلامی در شهر آمل برگزار می شود. در مسجد نماز آمل در روز جمعه. .د.

وی ادامه داد: این مراسم با هماهنگی صدا و سیما از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به صورت زنده پخش می شود.

مراسم مردمی خودجوش در شهر

در قسمتی دیگر ، امام جمعه آمل با اشاره به اینکه علاوه بر مراسم مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد مرحوم علامه حسن زاده آملی ، مراسم عمومی خودجوش نیز در سطح شهر پیش بینی شده است ، گفت: برخی برنامه ها ، مردم در نقاط مختلف از شهر خواسته شده است که در سطح مساجد و عبادتگاههای شهر سخنرانی کند و از اساتید و دانشجویان حضرت علامه دعوت کند.

حجالاسلام مرتضوی افزود: تمام اقداماتی که انجام شده و در حال انجام است وظیفه ای است که مردم این شهر در قبال حضرت علامه حسن زاده آملی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس شهرستان آمل و برخی از هموطنان از شهرهای مختلف مازندران و سراسر کشور با حضوری پرشور و بی سابقه ، مراسم تشییع پیکر مرحوم علامه حسن زاده آملی را به شکوه و خاطره انگیز برگزار کردند. حضرت الله یکی از افراد فهیم شهر آمل بود و مرگ او ضایعه بزرگی برای مردم این شهر و ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله حسن حسن زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده ، متکلم ، حقوقدان ، عارف ، منجم و مدرس حوزه ، شنبه شب سوم مهرماه در سن 93 سالگی به زادگاهش آمل دعوت شد. بیماری ناشی از بیماری قلبی. حقیقت را می پذیرد و به وطن خود باز می گردد.

پیکر مطهر مرحوم علامه حسن زاده آملی که قبل از مرگ وصیت کرد تا پیکرش را در زادگاهش ، روستای ایرا ، در مقبره ای که برای همسرش در یکی از اتاقهای خانه اش ساخته بود ، دفن کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید