اعلام شعار سال از سوی رهبر انقلاب راهبردی منحصر به فرد در دولت کلان کشور است.


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817569

پرویز اوسطی گفت: اعلام سال 1401 سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی از سوی مقام معظم رهبری نقشه راه همه قوا و مسئولان کشور و مردم و راهبردی بی نظیر در اداره کل کشور در سال جاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: اعلام سال 1401 سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی از سوی مقام معظم رهبری، نقشه راه همه قوا، مسئولان و مردم و راهبردی منحصر به فرد در دولت کل کشور در سال جاری است.

وی افزود: تولید یکی از مولفه های اصلی اقتصاد کلان و کلید واژه های رشد اقتصادی و اشتغال مولد و علم، فناوری، نوآوری و توجه به مهندسی ارزش و رشد و تعالی مستمر در بخش های مختلف تولیدی و تولید مبتنی بر دانش است. رفاه». جهش و تغییر در تولید و حل مشکل، اشتغال خواهد بود و رکن اصلی تقویت اقتصاد کشور و دستیابی به اقتصاد درونزا و پایدار است.

تضعیف و ماندگاری کشور در عرصه های مختلف علم و فناوری همواره از سوی دشمنان نظام اسلامی دنبال شده و مصداق عینی آن مقابله با پیشرفت صلح آمیز هسته ای کشور و اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر کشور است. شرایط کنونی و یکی از مهمترین دلایل تداوم سلطه استکبار به ویژه در کشورهای غربی در سطح بین المللی، اظهار برتری علمی و فناوری آنهاست.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند برای رسیدن به استقلال واقعی باید انحصار استکبار و کشورهای غربی به علم و فناوری پایان داده و کارآمدی مردم سالاری دینی را که در بسیاری از عرصه های مهم محقق شده است به جهانیان ثابت کنند. .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب با جهاد علمی، تجاری سازی علم و تشکیل اکوسیستم دانش بنیان در بخش های مختلف تولیدی. و توسعه مراکز رشد و نوآوری و پارک های علم و فناوری از طریق نهادینه سازی علم و فناوری روز در اقتصاد و تولید، کشور را در جایگاه شایسته خود قرار دهد.

همچنین با طی مسیر صحیح در بخش قوانین و مقررات و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه مواد اولیه فناورانه، کالاهای واسطه‌ای و پتانسیل‌های مورد نیاز بخش‌های تولیدی که کشور باید وارد کند، خود واقعی وجود خواهد داشت. کافی است.» وی گفت: «و شاهد تولید محصولات استراتژیک و برتر ایرانی خواهیم بود».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید