اعلام نحوه تغییر وضعیت استخدامی در دانشگاه فرهنگیان

اعلام نحوه تغییر وضعیت استخدامی در دانشگاه فرهنگیان

اخیرا فراخوان انطباق و تبدیل وضعیت معلمان دکتری از وزارت آموزش و پرورش، افسران آموزشی و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان به عضویت هیئت علمی این دانشگاه اعلام شده است.

چندی پیش وزیر آموزش و پرورش گفته بود برای جبران کمبود معلم در دانشگاه فرهنگیان، 1500 مجوز برای جذب معلم گرفته شده است که از این تعداد 1300 مجوز صادر شده است که بیشتر آنها معلمان دکتری هستند که از … دوره، وضعیت اساتید خود را در دانشگاه تغییر داده است، محدودیت ها و شرایطی وجود دارد که در این میان معدل و محل تحصیل باید خوب باشد. بر این اساس بالغ بر 300 نفر نخبه و حدود 1000 نفر نیز پزشک و معلم خواهند بود. وزارت معارف 10000 داکتر و معلم دارد.

اخیرا فراخوان دستورالعمل درخواست و تبدیل وضعیت معلمان دکتری، مسئولین آموزش و پرورش و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان برای عضویت در هیئت علمی این دانشگاه اعلام شده است که بر اساس آن متقاضیان می توانند درخواست خود را در سامانه جذب ثبت کنند. کارکنان از 7 آذر لغایت 13 دی ماه دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.jazbtd.cfu.ac.ir.

همانطور که دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد تمامی درخواست ها فقط از طریق سامانه فوق قابل بررسی است و این دانشگاه به درخواست های خارج از سامانه رسیدگی نخواهد کرد. همچنین پذیرش نهایی افراد با تشریفات مندرج در دستورالعمل و تایید هیات اجرایی دانشگاه خواهد بود.

اما در این فراخوان که از سوی دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است به مواردی اشاره شده است که به اختصار به مهم ترین نکات اشاره می شود:

آزمودنی هایی که از هیات علمی دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند
دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد به منظور ایجاد بسترهای لازم برای رشد کمی و کیفی، ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به اهداف و مأموریت‌های عالی، بخشی از هرم هیئت علمی مورد نیاز خود را از میان موارد زیر تامین کند:

– ستاد رسمی تعیین شده وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش فرهنگی و حوزه کاری معلم، هنرآموز، معلم، امور آموزشی،

– کادر آموزشی دانشگاه فرهنگیان با رشته آموزشی و فرهنگی و زمینه کاری معلم، هنرجو، معلم، امور آموزشی (آموزشی) در استخدام رسمی معین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ که از سال 1392 با مدرک دکتری تخصصی معتبر. حداقل در دو سال به عنوان نیروی آموزشی در دانشگاه تدریس کرده اند.

– کارکنان رسمی دانشگاه فرهنگیان با حداقل پنج سال سابقه همکاری اجباری (مسئول آموزشی یا غیر دانشگاهی)

دارای شرط سنی تا 45 سال و با در نظر گرفتن بندهای 4-3 ماده 4 دستورالعمل مذکور تا سقف 50 سال می توانند پذیرش شوند.

شرایط و ضوابط جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
التزام به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی، تعهد و ایمان به انقلاب اسلامی، قانون مداری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، التزام به اخلاق علمی و رفتار شایسته. در شئونات اسلامی و دانشگاهی، بدون گذشته بد، برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و فقدان معلولیت، رعایت قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه ای، حسن اخلاق، عقیدتی و سیاسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سابقه محکومیت های کیفری و انتظامی، عدم شهرت فسق و فحشا و اعمال خلاف عفت عمومی و رفتار منافی حیثیت حرفه ای

شرایط ویژه استخدام نیرو از دانشگاه فرهنگیان

– برخورداری از سطح علمی و تحصیلات دینی مناسب

– دارای سوابق دفاع از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزنده خدمت عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

– توانایی رواج دین و تربیت نسلی دانشجو، مؤمن، انقلابی، متعهد و امیدوار با هویت اسلامی.

– التزام عملی به گسترش و تقویت ایمان، ایمان اسلامی، اصلاح، تزکیه نفس و افزایش ایمان عمومی به عقاید اسلامی و اعتلای روحیه معنویت و فضایل اخلاقی.

– تعهد به گسترش و تقویت برنامه های اسلامی سازی مراکز آموزش عالی و ایمان به بومی سازی علم در زمینه های مختلف آن.

شرایط خاص

– داشتن دکتری تخصصی به همراه پایان نامه علمی الزامی است.

– مدارک تحصیلی دو مقطع آخر کارشناسی ارشد و دکتری باید مرتبط با رشته ای باشد که فرد به عنوان هیات علمی متقاضی آن است.

– صلاحیت علمی فرد متقاضی هیأت علمی باید از دانشگاه های معتبر اخذ و به تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت روزانه باشد. دانشگاه های مکاتبه ای، غیرحضوری، معادل کاری، بدون رتبه یا رتبه B و C خارج از کشور تحت هیچ شرایطی پذیرفته نمی شوند.

– متقاضیان دارای دستاوردهای علمی و پژوهشی از قبیل عناوین اول دکتری و دارندگان حداقل پنج دوره پژوهشی معتبر و تایید شده به تشخیص رئیس دانشگاه و تایید شورای اجرایی دانشگاه از شمول معافیت می‌باشند. مفاد این بند

– حداقل معدل متقاضیان مدرس دانشگاه در مقطع کارشناسی 15، در مقطع کارشناسی ارشد 16 و برای دکتری تخصصی 17 می باشد. متقاضیانی که معدل لیسانس آنها حداکثر یک پایه کمتر از حد نصاب باشد، مشروط بر داشتن شایستگی علمی به تشخیص هیأت اجرایی کارگزینی، از کسری معدل کارشناسی موضوع این بند معاف هستند.

– برای داوطلبان خدمت در مناطق محروم مشروط بر اینکه به مدت 10 سال در منطقه محروم خدمت کنند، در صورتی که معدل آنها در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر مقطع حداکثر تا یک مدرک باشد، جمعاً تا دو مدرک تحصیلی. زیر سهمیه به تشخیص هیئت اجرایی کارگزینی. مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کسری این بند معاف هستند.

– دارا بودن مدرک معتبر و تسلط بر چهار مهارت زبان انگلیسی، در صورتی که متقاضی مدرک معتبر نداشته باشد، سطح مهارت متقاضی توسط کمیته توان علمی بررسی و با تایید استخدام اجرایی ارزیابی می شود. هیئت مدیره.

– تسلط کافی به کامپیوتر و دارا بودن مدرک معتبر به تشخیص هیات اجرایی جذب دانشگاه

– متقاضی باید حداقل 10 سال از تاریخ ابلاغ دستورالعمل تا قبل از شرایط بازنشستگی بتواند به عنوان عضو هیأت علمی خدمت کند.

– شرایط سنی واجدین شرایط شامل افراد دارای مدرک دکتری و حداکثر 45 سال می باشد.

– به ازای هر سال خدمات آموزشی و تدریس از سال 1390 در دانشگاه فرهنگیان، مشروط بر اینکه در هر نیمسال تحصیلی حداقل شش واحد در مقطع کارشناسی و بالاتر تدریس شود، سقف سنی افراد حداکثر تا پنج سال افزایش می یابد. نحوه محاسبه به این صورت است که برای هر نیمسال اول و دوم تحصیلی به استثنای ترم تابستان سه ماه به سقف سنی متقاضی اضافه می شود.

– در صورت گذراندن دوره اجباری به شرط داشتن کارت پایان خدمت، حداکثر تا دو سال سابقه خدمت به سقف سنی افراد مذکور اضافه می شود. خاتمه کارت خدمات، موارد خاص و استثنائات در این مقاله نمی گنجد.

– اخذ مدرک اول فارغ التحصیلی در هر یک از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فقط در دانشگاه های دولتی (روزانه یک سال به حداکثر سن پذیرش داوطلبان اضافه می شود.

– با عنایت به کلیه موارد مندرج در مفاد 4-3-1، 4-3-2، 4-3-3 و تبصره 6 دستورالعمل، حداکثر سن داوطلبان نباید بیش از 50 سال باشد.

سایر ضوابط و شرایط جذب دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان

به منظور تقویت هرم دانشگاهی و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود، ضوابط و مقررات تکمیلی زیر در خصوص داوطلبان عضویت در هیئت علمی به موجب دستورالعمل پیوست وضع می گردد:

– داوطلبان پس از شروع به خدمت پس از گذراندن مراحل استخدام و تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه به عنوان دستیار با وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی مشغول به کار خواهند شد.

– کلیه افرادی که از طریق مفاد این دستورالعمل به عضویت هیأت علمی دانشگاه در می آیند مشمول کلیه مزایا و ضوابط و مقررات حاکم بر اعضای هیأت علمی وزارت علوم می باشند.

– کمیته ارتقاء دانشگاه می تواند به منظور رعایت سوابق تحصیلی و علمی داوطلبان قبل از استاد شدن، این سوابق را تا پایه دهم بررسی و برنامه و برنامه اجرا را به معاونت رئیس دانشگاه ابلاغ کند.

– تغییر و جابجایی پس از موفقیت در فرآیند جذب، اخذ تعهد 10 ساله مبنی بر عدم جابجایی و تغییر پردیس و مرکز تعیین شده برای خدمت، انتقال یا مأموریت به سایر مؤسسات و سازمانها یا سایر مراکز آموزشی و پژوهشی اعم از دولتی یا غیر دولتی. -دولتی یا عمومی در دوران نامزدی ممنوع است.

– اعتبار دستورالعمل جذب هیات علمی با اعمال مفاد این دستورالعمل تا سقف 1000 نفر از طریق دعوتنامه ویژه دانشگاه فرهنگیان می باشد و در صورت نرسیدن به حدنصاب مذکور، دعوت مجدد تا پایان دوره امکان پذیر است. ظرفیت رسیده است

– به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند احراز صلاحیت عمومی داوطلبان، مراجع گزینش و حراست مربوط موظفند حداکثر ظرف مدت 30 روز پس از معرفی داوطلب، نتیجه صلاحیت عمومی داوطلبان را به دانشگاه اعلام کنند. توسط دانشگاه در صورت عدم اعلام در مهلت تعیین شده، دانشگاه نسبت به ادامه روند جذب داوطلب از دستور کار خود، مشروط به پاسخ مثبت خواهد بود. نتایج فقط از طریق سامانه معرفی شده اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید