اغتشاشات ایجاد شده در ماه محرم محکوم به شکست است/ مجالس حسینی را نباید با خرافات و حاشیه ها آمیخت.


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886426

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: هرگاه کشور ما در ماه محرم با ناآرامی و بحران مواجه شود، این ناآرامی ها شکست می خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: نسیم محرم که هر ساله بر سر کشور ما و جهان می وزد بسیاری از آشوب ها و توطئه ها را از سر راه خود دور می کند در نتیجه هر بار کشور ما در ماه محرم قیام و بحران می شود و این قیام شکست خورد که قیام های 88 و 78 شاهد این حادثه بودند.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب و نابودی رژیم پهلوی در گرو شکست قیام ها در ایام محرم بود، برای برپایی مجلس عزاداری حسینی وارد حسینیه شدند و پوسترهای اعتراضی را از حسینی و مسجد به بیرون انداختند و در نهایت رژیم پهلوی از بین رفت، پس جوهره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف مدیون همین حرکت حسینی است.

حجت الاسلام فلاحی بیان کرد: در دوره های گذشته تاریخ هم همین طور است، در واقع از زمان واقعه کربلا که قیام های مختلف علیه ظلم شکل گرفت، بر اثر همین نسیم عاشورا حرکت های انسانی ایجاد شد.

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون شورای اسلامی گفت: کشفیات انجام شده در کشور نیز در سایه برکت عزت حسینی بود که در اربعین و… شور و نشاط بسیار بیشتری پیدا کرد و اکنون به حدی رسیده است. سطح بین المللی در کشورهای مختلف

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: تصمیم برای زنده نگه داشتن مکتب حسینی، عبادت شعائر این مناسبت است که با دیگر شهادت ها و مناسبت ها متفاوت است و باید در مقابل دشمن، این ایثار، آزادگی، مقابله کرد. ایثار و مکتب شهادت همیشه ظلم را شکست می دهد.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا در سال گذشته، نه تنها عزاداری ها کاهش پیدا نکرد، بلکه نظم و نظام عزاداری نیز چند برابر شد که امیدواریم ادامه داشته باشد.

عضوکمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی گفت: باید کاری کنیم که جلسات حسینی با خرافات، حواشی و مسائل متفرقه آمیخته نشود، بلکه باید به سمت عقلانیت در فلسفه عاشورا حرکت کنیم که پایدارتر و ماندگارتر باشد. جوانانمان را به سمت احساسات سوق دهیم، آنها را هل ندهیم و می‌توانیم به اهداف عالی نظام که زیربنای حکومت ظهور و جهانی است، برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید