افتتاح سامانه شیما در تیرماه امسال/ 80 درصد افراد جامعه غرب پوشش دارند


ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855715

سید مجید امامی از راه اندازی این سامانه از 18 تیرماه خبر داد و گفت: این سامانه در یازدهمین جشنواره مدل لباس ارائه می شود و طراحان لباس به راحتی می توانند طرح های مورد نظر خود را ثبت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سید مجید امامی روز دوشنبه در نشست خبری در کرمانشاه اظهار داشت: در راستای ساماندهی سامانه طراحی کشور، سامانه شیما تقویت و ساماندهی شده است تا به نماد کیفیت پوشاک در ایران تبدیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ارائه این سامانه در 18 تیرماه خبر داد و گفت: این سامانه در یازدهمین جشنواره مدل های لباس ارائه می شود و طراحان لباس می توانند به راحتی طرح های مورد نظر خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازار طراحی ایرانی، حمایت از طراحان داخلی، حمایت های ساختاری از طریق نهادی با یک هدف، ارتقای هویت مشاغل با اعطای مجوز صنفی از جمله اهداف این سازمان است.

امامی گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از لباس های موجود در بازار برای بانوان نامناسب است، از طرفی قیمت چادر چند برابر شده و همین امر باعث می شود مردم جذب لباس های نامناسب شوند.

وی گفت: امروز زیرساخت های سایبری بخشی از روزهای مرده مردم شده است، بنابراین باید در شورای عالی فضای مجازی در این خصوص برنامه ریزی شود، چرا که چالش فقدان قوانین نظارتی جدید و بیگانگی تولید محتوا یکی از مشکلات است. مهمترین . مسائل مهمی که با آن روبرو هستیم.”

امامی گفت: به دلیل اینکه جوانان تحت تأثیر این فضا هستند، امروزه حدود 80 درصد افراد جامعه با وجود اینکه ایرانیان معتقد به حجاب و عفاف هستند، اما پوشش نامناسب و غربی در بازار دارند.

وی ادامه داد: این تفاوت یک تفاوت نسلی و فرهنگی ایجاد کرده که بسیاری از آن گلایه دارند و متاسفانه کارکنان غیرفرهنگی شکاف درونی جامعه با فرهنگ رسمی و عمومی را بیشتر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در واقع پارلمان فرهنگی هر منطقه و پدیده ای منحصر به فرد مشابه آن در کمتر کشوری است که تصمیمات خوبی گرفته می شود.

عیامی با بیان اینکه هماهنگی سیاست های فرهنگی و حفظ اصالت ها و حفظ ارزش های فرهنگی شهرها و مناطق کشور ما در کانون این شورا قرار دارد، افزود: عزم انقلابی برای احیای نقش شورای عمومی فرهنگ کشور.

دبیر شورای عمومی فرهنگی کشور با بیان اینکه موضوعات قابل بحث در حوزه برنامه ریزی فرهنگی، تامین منابع و هماهنگی در شهرستان ها و استان های کشور در حال بررسی و بررسی است، گفت: در حال حاضر در این زمینه می توان به بحث و تبادل نظر پرداخت. زبان ها و گویش های ایرانی و غیره مسائل مهمی در حوزه ما هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید