افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در هزارجریب بهشهر


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890311

امیدی که همراه با پیشرفت در نیازمندترین مناطق است.

پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی قرارگاه توسعه و عمران سپاه کربلا با حضور جانشین فرمانده سپاه کربلا در حوزه هزارجریب بهشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی قرارگاه توسعه و بهسازی سپاه کربلا صبح امروز با حضور جانشین فرماندهی سپاه کربلا در حوزه هزارجریب بهشهر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مخزن آب 100 مترمکعبی با اعتبار 480 میلیون تومان که حداقل سی سال مشکل آب شرب مردم روستای زلات بهشهر را تا زمان افتتاح خانه عالم در روستای پاجیم با هزینه ای بالغ بر 30 سال حل کرد. 450 میلیون تومان و همچنین بهره برداری از جاده بین مزارع این منطقه. این یکی از مهم ترین پروژه های محرومیت زدایی است که با همت قرارگاه توسعه و عمران کربلا و با مشارکت اهالی این روستاها و همچنین سازمان های ذیربط به اتمام رسانده ایم و شاهد لبخند امید و امید بوده ایم. رضایت مردم دور و کم‌بخت هزارجریب بهشهر.

سردار احمد برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فعالیت این قرارگاه در مناطق کم برخوردار و کم برخوردار گفت: پروژه آبرسانی و بهره برداری از مخزن آب 100 مترمکعبی با اعتباری بالغ بر 480 میلیون تومان به اتمام رسید. .

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه مشکل آب شرب اهالی روستای زولت بهشهر حل شده است، گفت: این پروژه با همت قرارگاه توسعه و عمران کربلا و سپاه آبفا و اهالی روستا محقق شد. .

جانشین فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل آب شرب مردم روستای زلات تا 30 سال آینده حل می شود.

برسلانی افتتاح خانه دانشمند روستای هجین با وام 450 میلیون تومانی را از دیگر پروژه ها برشمرد و گفت: راه بین مزارع از دیگر پروژه های در دست اجراست.

جانشین فرمانده سپاه کربلا طرح کشت و دامپروری گندم را زیر نظر کارشناسان این منطقه انجام داد و افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح بهره برداری است که با تلاش اساتید سطح بهره وری گندم به 3.2 تن در هکتار رسید.

مسئول قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه کربلا نیز توسعه کشت گندم و گیاهان دارویی، اشتغال و معیشت را محورهای فعالیت قرارگاه در مناطق فقیرنشین و محروم عنوان کرد.

رضا سلیمان نژاد با اشاره به ماهیت فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار داشت: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساختی و عمرانی، اشتغال و معیشت، آموزش و پیشگیری و بهداشت در مناطق فقیرنشین با بیشترین میزان محرومیت فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های اردوگاه مشارکتی است، افزود: این قرارگاه مهم ترین مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها اقدام می کند و این قرارگاه در بسیاری از مناطق تسهیلات را به مناطق نیازمند هدایت می کند.

سلیمانی نژاد یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین ظرفیت روستاها محسوب می شود و همه ما وظیفه داریم در این مناطق تلاش کنیم تا هر روز از میزان محرومیت در روستاها کاسته شود.

مسئول ستاد توسعه و توسعه سپاه کربلا با اشاره به اینکه چهار سال است در زمینه کشت گندم در مناطق فقیرنشین فعالیت داریم، افزود: امسال با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهادها. سطح تولید افزایش یافته و بیش از دو هزار هکتار از مزارع تحت پوشش است.

وی دامپروری را از دیگر محورهای فعالیت عنوان کرد و گفت: همچنین با کمک جهاد کشاورزی و بنیاد برکت کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی نژاد راهسازی بین مزارع، آبرسانی، ساخت مدرسه و خانه عالم را از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار گروه جهادی به مدت 16 روز در حال اجرای برنامه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید