افتتاح 10 سامانه دفاع موشکی نوسازی شده با حضور وزیر دفاع


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808444

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 10 سامانه دفاع موشکی نوسازی شده در حوزه رزم زمینی معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه 10 سامانه نوسازی پدافندی و موشکی در حوزه رزم زمینی که با حضور معاونان و سران ارتش برگزار شد. صنایع دفاعی.صنایع دفاعی با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت هزار شهید صنعت دفاع گفت: نیروها، نیرویی پاک در غرب آسیا و نیرویی تأثیرگذار در عرصه بین المللی است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال زندگی خوب است و در این راه خطرناک دائماً با خیر و شر و تهدیدات مختلف مواجه است، گفت: این روند از ابتدای خلقت وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مولفه های موثر برای ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح، استفاده از سامانه ها، محصولات و تجهیزات موثر برای مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در صحنه نبرد است، بنابراین تغییرات در میدان نبرد نیازمند ابزارهای واکنش مناسب است که برای تضمین حفاظت و دفاع از کشور و مردم برای ارتقای توان نظامی ضروری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سازمان صنعت دفاعی همواره باید ارتقا و افزایش برد سامانه های پدافندی را به عنوان یک راهبرد کلیدی در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش های صورت گرفته در این سازمان «یک تیر، یک هدف A: درگیری عملیاتی در 10 سامانه پدافندی ساخته شده در فاصله طولانی تری محقق شد.

گفتنی است سامانه‌های پدافندی کشف‌شده شامل انواع موشک‌های زمین به هوا، بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات مختلف متناسب با نیازهای پدافندی و همچنین مهمات و توپخانه هوشمند برای برد و مهمات است که افزایش می‌یابد. برد و دقت انهدام اهداف

همچنین در این مراسم بر اساس اجرای رویکرد «نوسازی سیار» در سازمان رزم نیروهای مسلح و خودکفایی و بومی سازی محصولات مورد نیاز نیروها، «خودرو پرتاب ارس 3» با ویژگی های جدید خودروهای نظامی و جدید – طراحی با یک کابین و دو کابین به تولید انبوه رسید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید