افتخاری جدید برای سردار آزمون

افتخاری جدید برای سردار آزمون

سه فصل حضور در زنیت برای سردار آزمون با سه پیروزی متوالی در لیگ روسیه به پایان رسید. او در فصل چهارم، زمانی که تیمش در بالای جدول قرار داشت، زنیت را ترک کرد. آزمون می خواست در پایان فصل زنیت را ترک کند، اما حضور رسمی او در فصل آینده به عنوان بازیکن لورکوزن باعث شد تا زنیت را ترک کند و در نقل و انتقالات زمستانی راهی آلمان شود. شاید جدایی از زنیت به معنای از دست دادن شانس قهرمانی روسیه باشد اما او نیز مانند بازیکنان فعلی زنیت مدال قهرمانی را دریافت خواهد کرد.

قوانین داخلی لیگ روسیه به قهرمانان لیگ اجازه می دهد تا بدون توجه به زمان بازی، به هر 40 بازیکن تیم مدال اهدا کنند. زنیت نیز قصد دارد مدال قهرمانی را به آزمون بفرستد. با این عدد تعداد مدال های قهرمانی در لیگ برتر روسیه به چهار مدال می رسد. سوال اما این است که آیا این قهرمانی در لیست افتخارات امتحانی لحاظ می شود؟

کشورهای مختلف قوانین متفاوتی در این زمینه دارند. به عنوان مثال در لیگ انگلیس مدال قهرمانی به بازیکنانی تعلق می گیرد که 5 بازی انجام دهند و در زمان قهرمانی همچنان عضو تیم باشند. در صورتی که گرفتن مدال معیار قهرمانی باشد، آزمون طبق قوانین داخلی روسیه به چهارمین قهرمانی این کشور رسیده است. اما جدایی او در نیم فصل و حضورش در تیم جدید باعث شد بسیاری از سایت های آماری قهرمانی چهارم را به افتخارات آزمون اضافه نکنند. تست در نقل و انتقالات نیم فصل زنیت را برای نقل و انتقالات ترک کرد و برای لورکوزن بازی کرد. اگر لورکوزن در آن مدت به جام می رسید، آزمون برای یکی از اعضای تیم قهرمان بود. این نیز باعث می شود که محاسبه عنوان قهرمانی زنیت در لیست جوایز او طبق بسیاری از منابع اشتباه باشد.

آزمون بدون در نظر گرفتن قهرمانی چهارم، پرافتخارترین بازیکن ایرانی فوتبال اروپاست. او قبل از جدایی، سه قهرمانی لیگ روسیه، دو سوپرکاپ و یک جام حذفی را با زنیت به دست آورد. 6 مدال ارزشمند که در روزهای آینده به 7 مدال طلا می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید