افتخار هلال احمر محبوبیت و جلب اعتماد عمومی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، در اولین روز از هفته وحدت ، مدیر اجرایی و رئیس جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر با آیت الله حاج حاج سید کاظم مدرسی ، امام جمعه مرکزی و اساتید حوزه علمیه سوار دیدار کرد.

آیت الله حاج سید کاظم مدرسی ، جمعه ای که در قسمت مرکزی دارم و یکی از مدرسین حوزه علمیه یزد ، در دیدار با مدیر و مسئول دفتر هلال احمر یزد ، از تلاش های این سازمان مردمی قدردانی کرد و گفت: داستان های کسانی که با مردم خوب هستند ، پاداش بزرگی دارند ، و اگر فریاد از مسلمانی برآید و کسی پاسخ ندهد ، او مسلمان نیست.

امام جمعه در قسمت مرکزی و یکی از مدرسین حوزه علمیه یزد افزود: اسلام دین همکاری و کمک و خیرخواهی و دستگیری یکدیگر است و اسلام هدف کل جامعه بشری است نه فقط مسلمانان.

وی افزود: هلال احمر از فعالیت های خود تصویری ارزشمند و انسانی دارد ، نه حرفه ای و اقتصادی و این دیدگاه بسیار مثبت است.

آیت الله حاج سید کاظم مدرسی گفت: هلال احمر با خاستگاه دینی و انسانی خود به اهداف زیادی دست یافته است و یکی از تمایزات هلال احمر محبوبیت و جلب اعتماد عمومی است.

وی گفت: هلال احمر یک سازمان غیردولتی و یکی از نهادهای ارزشمند است و این خود به عنوان یک نهاد مردمی ظرفیت مهمی است و مردم باید به دیدگاه استقلال از دولت و مطابق با اهداف آن نگاه کنند. “

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: وجود هلال احمر برای حوادث غیرمنتظره است و باید با حرکات غیرفعال و حفاظت ترکیب شود. رویدادهای غیر منتظره را حدس بزنید و تعریف کنید.

وی گفت: در برخی استانها سیل یکی از اتفاقات غیرمنتظره است ، در استان یزد پدیده خشکسالی و بارور شدن ابرها وجود دارد ، ما باید دیدگاه خود را تغییر دهیم و اجازه ندهیم مردم در خشکسالی گیر کنند.

آیت الله مدرسی یزدی افزود: تجهیزات و امکانات خوبی از هلال احمر در استان وجود دارد و خدمات به دانش آموزان و آموزش این قشر نیز بسیار ارزشمند است. امیدواریم این خدمات توسعه و تثبیت شود و از ظرفیت دانشجویان به بهترین نحو استفاده شود. “

وی گفت: گلوله بودن در هلال احمر با توجه به اعتماد عمومی ظرفیت مهمی است و می توان از این ظرفیت عمومی استفاده کرد ، اعتمادسازی منجر به استفاده بهتر از ظرفیت عمومی می شود و هرگونه حرکت نامعقول می تواند به اعتماد عمومی لطمه بزند.

امام جمعه در مرکز گفت: این اعتماد عمومی نسبت به استان های دیگر خوب است و باید تقویت شود ، همانطور که می توانید در امور دنیوی فرهنگ عمومی ایجاد کنید ، باید ظرفیت لازم را برای ظرفیت های مذهبی و فرهنگی فراهم کنید.

وی گفت: حوزه نیز می تواند با توجه به امکانات و شرایط به این منظور کمک کند ، چرا که باید از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده شود و حلقه ای از افراد صالح در بین جوانان شکل بگیرد و آنها در پایگاه های مختلف بسیج وارد شوند. حوزه آموزش و پرورش “

آیت الله مدرسی گفت: ممکن است هلال احمر در طرح شهید سلیمانی حضوری قوی داشته باشد. در این جهت ، حرکتهای هلال احمر باید از نظر کیفی و کمی رشد کرده و با ظاهری تخصصی وارد شوند. حضور هلال احمر در برابر تاج بسیار خوب بود … و حتما ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر می تواند در نماز جمعه و پایگاه های مختلف اعتماد ایجاد کند و در تشخیص بیماری ها و برخورد با تاج گذاری در کنار مردم باشد. البته این خدمات نباید دوره ای باشد و هلال احمر باید حرکت های فرهنگی را تسریع کند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام شعاعی با تبریک ایام فعالیتهای مشترک فرهنگی انجام شده توسط مأموریت ، گزارشی ارائه کرد و خاطرنشان کرد که تمام تلاش نمایندگی در هلال احمر استان به منظور نهادینه سازی برنامه های فرهنگی برای فعالیتهای داخلی قرمز ، این جنبه از کار نیز باید تقویت شود و خدمات ارزشمندتری باید به جامعه هدف ارائه شود.

در ادامه این جلسه که رئیس جمعیت هلال احمر یزد و مسئول روابط عمومی هلال احمر استان نیز حضور داشتند ، دکتر محسن هرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ، به فعالیتهای انجام شده توسط اعضای مختلف اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل توزیع بودجه حمایتی که توسط معاونین داوطلب انجام شده است ، امکان ارائه خدمات بیشتر به این جمعیت وجود دارد و امیدواریم با تلاش گروه بتوانیم حمایت های بیشتری را جلب کرده و ارائه دهیم بیشتر جامعه هدف اجازه دهید خدمت کنیم.

تأسیس و تجهیز بانک امانت در شعب استان و تأسیس بیش از 68 خانه در هلال و تأسیس انجمن های دانشجویی به همراه سایر مراکز معاونت جوانان از دیگر فعالیتهای جمعیت هلال احمر بود که توسط کارمند ذکر شد.

در نهایت ، بر حمایت معنوی علما و روحانیون تأثیرگذار برای جلب اعتماد عمومی و همچنین کسب منابع مالی خیریه برای تقویت و راه اندازی پروژه های خیریه توسط این سازمان مردمی و غیردولتی تأکید شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید