افزایش آلودگی هوای کلان شهرها امروز / پیش بینی بارش، دما و آلاینده های هوا تا پایان هفته

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789332

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش پراکنده بارندگی در سه استان امروز (13 آذرماه) گفت: غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در این مدت افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، طی 24 ساعت آینده در استان خراسان رضوی بارش متناوب پیش بینی می شود و در برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و هوای موقت شدید پیش بینی می شود.وزش باد پیش بینی می شود. . وی ادامه داد: در سایر نقاط کشور آب و هوای آرام و پایدار برقرار می شود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده های هوا افزایش می یابد.

وی افزود: روز یکشنبه (14 آذر) در استان های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی ابری و بارش پیش بینی می شود. دوشنبه (15 آذر) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، استان‌های شمالی ایلام و چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، بخش‌هایی از آذربایجان غربی. و آذربایجان شرقی شرق مازندران ابری. در برخی نقاط بارش باران و وزش برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی افزود: در روزهای سه شنبه (16 آذر) و چهارشنبه (16 آذر) در نوار شرقی وزش باد و در بقیه نقاط کشور جو آرام و پایدار خواهد بود.

وی افزود: (پنجشنبه 18 آذرماه) بارش ها به تدریج از شمال غرب وارد کشور می شود و باعث بارش در این مناطق می شود. امروز خلیج فارس خشن پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (12 آذر) نیمه ابری و ابری همراه با غبار محلی و بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل دمای هوای تهران 3 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد در روز دوشنبه (15 آذرماه) ابری متغیر و گرد و خاک و در بعد از ظهر ابری، در نقاطی بارش کوتاه و وزش باد شدید با کمینه دمای 5 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (14 و 14 آذرماه) بندرعباس با دمای 26 و 27 درجه سانتیگراد گرمترین و تبریز و بوینور با دمای 8 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان هستند. .

انتهای پیام/

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید