افزایش احتمالی قیمت برنج با هدف قرار دادن ارز ترجیحی

افزایش احتمالی قیمت برنج با هدف قرار دادن ارز ترجیحی

روهر نه کشاورزان برنج کیلویی تقریبا 70 هزار تومان عرضه می کنند به همین دلیل برنج را بدون ارائه فاکتور و بارنامه به آشنایان خود 70 هزار تومان می فروشند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: کشاورزان تمایلی به فروش 65 هزار تن برنج ندارند و بعید است هر کیلوگرم برنج 70 هزار تن عرضه کنند. به همین دلیل بدون ارائه فاکتور و بارنامه، کیلویی ۷۰ هزار تن برنج را به آشنایان خود عرضه می کنند.»

حسن تقی زاده با اشاره به ثبات قیمت برنج در هفته های اخیر گفت: پس از اعلام قیمت دستوری 65 هزار تنی هر کیلوگرم از سوی دولت برای کنترل قیمت برنج در بازار، قیمت برنج ثابت ماند و روند افزایشی قیمت برنج این محصول کنترل شد. اما توسط دیگران حجم فروش به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی با اشاره به قیمت انواع برنج ایرانی در بانکداری گفت: طارم و هاشمی کیلویی 70 هزار تومان و طارم و هاشمی کیلویی 75 هزار تومان، فجر کیلویی 55 هزار تومان، شیرودی کیلویی 45 هزار تومان. ، و ندا کیلویی 42000 تن خرید و فروش شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان از ارائه فاکتور برای فروش اجتناب می کنند، گفت: ارائه فاکتور به معنای فروش با قیمت معمولی است و چون این قیمت کمتر از قیمت توافقی کشاورزان است، بسیاری از فروشندگان از ارائه فاکتور اجتناب می کنند. این فروشگاه های زنجیره ای نیز از عرضه برنج ایرانی پرهیز کرده اند، بنابراین بازار این محصول روزهای آرامی را سپری می کند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: برنج خارجی در بازار فراوان است و با کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت برنج ایرانی، تمایل به خرید برنج خارجی در بازار افزایش یافته است.

تقی زاده با بیان اینکه کشاورزان تمایلی به فروش 65 هزار تن برنج ندارند، گفت: کشاورزان هر کیلوگرم برنج را نزدیک به 70 هزار تن عرضه می کنند به طوری که بدون ارائه فاکتور یا قبض، هر کیلوگرم برنج را 70 هزار تن به آشنایان خود می فروشند.

وی ادامه داد: به نظر من با حذف ارز ترجیحی، قیمت برنج داخلی قبل از برداشت برنج در خرداد ماه سال آینده افزایش می یابد. علاوه بر این خبر افزایش دستمزد کارگران بر قیمت محصولات نیز تاثیرگذار خواهد بود و بدون شک در سال آینده با لغو مصوبه قیمت برنج شاهد افزایش بیشتر قیمت برنج داخلی در بازار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید