افزایش اعتیاد زیر 18 سال در استان قزوین هشدار دهنده است/ فاجعه زیست محیطی در محل محمدآباد رخ می دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: طرح ها، تصمیمات و سیاست های خلاقانه و مبتکرانه می تواند برای تحقق اهداف مدیریت شهری حائز اهمیت باشد و از شهرداران انتظار داریم هر چه زودتر مشکلات مردم را کم کرده و پیگیری کنند. زمان و براساس دستور حضرت علی (ع) نیز باید زمان ملاقات مردم بدون واسطه با ایشان مشخص شود.

وی گفت: شهرداران باید سعی کنند با روش حل مسئله به مطالبات مردم در حوزه های مختلف بویژه در بحث بافت های فرسوده ای که بیش از سه دهه درگیر آن هستند توجه داشته باشند و از رشد و توسعه آنها جلوگیری کنند.

محمد بیگی در خصوص حل مشکلات تعاونی های مسکن اذعان داشت: حداقل 18 تعاونی در استان داریم که باید در سطح استانی و کشوری مشکلات را حل کنند که با حمایت تسهیلگران این امر امکان پذیر است.

هوشمندی و شفافیت نتایج شهرداری ضروری است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: شعار مجلس یازدهم که رویکرد ایجاد شفافیت، هوشمندی، مردمی‌سازی و کارآمدی است، باید در دستور کار جلسه شهرداران قرار گیرد تا شفاف‌سازی شود. در کار و کاهش سیستماتیک فساد.

وی گفت: ایجاد فرآیندهایی که منجر به رفاه و آسایش مردم می شود از جمله اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، حمل و نقل، سیستم های جدید حمل و نقل ریلی یا بین شهری، بهبود ظاهر شهرها، حرکت به سمت نمای اسلامی شهرها می تواند منجر شود. به توسعه شهر

محمد بیعی گفت: ساخت فضای شهری در اختیار شهرداران است که انتظار می رود در حوزه های مختلف به ویژه در بحث آرامش بصری، اصلاح نما و تابلوهای شهری نتایج خوبی از خود نشان دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اذعان داشت: از شهرداری ها انتظار داریم در چارچوب وظایف خود خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند و از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کنند.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کار، رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و بر اساس ماده 80 قانون توسعه، شهرداری ها، اقدامات خوبی برای مقابله با اعتیاد و حمایت از خانواده های آسیب پذیر و افراد بیمار انجام شده است. موظف به پرداخت هزینه های درمان اعتیاد هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس افزود: متاسفانه بر اساس آمار اعلام شده، قزوین در زمینه اعتیاد نوجوانان زیر 18 سال در رتبه های اول قرار دارد که بسیار اسفناک است و انتظار کاهش آسیب های اجتماعی را داریم. .

پارک های تخصصی در شهرستان های استان سفارش داده شود

وی گفت: در حال حاضر دولت در وضعیت مالی کاملی قرار ندارد و درآمدهای شهرداری ها متاثر از این موضوع خواهد بود که باید به دنبال راهکارها و راهکارهای خلاقانه برای تامین مالی و استفاده از ظرفیت مردم باشیم.

محمد بیگی با اشاره به مشکلات حوزه زباله در سایت محمد آباد گفت: در بحث آب لوله کشی وضعیت بسیار وحشتناکی وجود دارد که سه بار وزن اضافی به این سایت تحمیل می کند و اجازه نمی دهد از سلامت انسان محافظت کنیم. ما باید راه حلی برای محیط زیست داشته باشیم.»

وی بیان کرد: اگر ایجاد پارک های تخصصی در شهرستان های استان در دستور کار قرار گیرد می تواند برای توسعه و جذب گردشگر بسیار راهبردی باشد. باید در این راستا پارک هایی در حوزه مراکز کشاورزی ایجاد شود تا بتوانیم روند اشتغال زایی را در نسل آینده نهادینه کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ادامه داد: می توانیم از پارک های تخصصی مادر و کودک، پارک بانوان، پارک ویژه سالمندان و خدمات اجتماعی برای گروه های سنی و اقشار مختلف ایده بگیریم و به این ترتیب قزوین را بسازیم. استانی خاص برای گردشگری

لزوم توجه به ظرفیت گردشگری بومی و اقامت مسافران در شهرها

محمد بیعی گفت: توجه به ظرفیت گردشگری بومی و اقامت مسافران در شهرستان ها بسیار مهم است. اگر بتوانیم توسعه هشتگرد تا مترو قزوین را با حضور پنج شهر نزدیک به این مسیر ادامه دهیم، می تواند گام مثبتی در جذب گردشگر و درآمدزایی برای استان باشد.

وی بیان کرد: شهرداران باید برای تسهیل و بهبود حمل و نقل مسافر بین شهری، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم، توسعه فضای کسب و کار و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی استان تلاش کنند. استان قزوین دارای بیش از 1400 اثر تاریخی است که می توانیم آن ها را به کشور و جهان عرضه کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: امیدوارم شهرداران و سیاستمداران حوزه شهری لوایح مناسبی را برای حوزه های مختلف اجتماعی، ارتباطات، شبکه های حمل و نقل سلامت و ترافیک برای شوراهای شهر تهیه کنند تا بتوان یک طرح ایجاد کرد. مدل شهر در کشور

وی در پایان گفت: متأسفانه امروز از ضعف ایده رنج می بریم در حالی که تفکر خلاق بسیار زیاد است که باید به ایده تبدیل شود تا شاهد خدمات شهرداران به مردم باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید