افزایش بازدهی داخلی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی / تنها 40 درصد از ظرفیت مردم مبتنی بر دانش در کشور استفاده می شود.


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836389

معاون اول اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد؛

محمدهادی زاهدی اوفا گفت: تلاش می کنیم با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نرخ بازده داخلی را افزایش دهیم تا با این تصمیمات این نرخ به سرمایه گذار برگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدهادی زاهدی وفا صبح امروز در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان نوشهر اظهار داشت: اگر اختیارات و تصمیمات به مدیران استانی داده شود نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت و مردم به ویژه فعالان اقتصادی تولیدکنندگان «و کارآفرینان در مورد گرفتن مجوز و بهبود فضای کسب و کار سردرگم نیستند.

وی گفت: امروز دولت با مشکلات و محدودیت های مالی زیادی برای ارائه خدمات به مردم مواجه است و علاوه بر این مشکلات، پروژه هایی را به ارث برده است که برآورد می شود در صورت ادامه این روند، این پروژه ها ادامه پیدا کند. 40 سال. ” تمام نمی شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اولویت اول تکمیل پروژه هایی است که مسئولیت اجتماعی دارند مانند کمبود و رفع آب شرب و یا در زمینه اشتغال زایی در غیر این صورت ممکن است برخی پروژه ها بگذرد. آب و هوا از چرخ و حتی حذف شده است.

زاهدی وفا تصریح کرد: به عنوان مثال انتقال آب به کارخانه های جنوب کشور از آن دست طرح هایی است که قیمت هر مترمکعب آب آن 100 تن است در حالی که برای کشاورز هر متر مکعب آن بیش از هزار تن است. دولت این برنامه ها؛ بنابراین یکی از موضوعات مهم توجه به حقوق اجتماعی و تسهیل زیرساخت ها برای بخش خصوصی است که مقرون به صرفه است.

وی با تاکید بر اینکه کشور با همه مشکلات و محدودیت ها ظرفیت بالایی دارد، گفت: مازندران یکی از استان هایی است که ظرفیت آن معادل برخی از کشورهای اروپایی است و به همین دلیل تولیدکنندگانی که در خط مقدم تولید به عنوان سرباز نقش دارند، گفت: منطقه و می توانند ظرفیت های موجود را از واقعی به بالقوه تبدیل کنند.

زاهدی وفا افزود: در حال حاضر یکی از مولفه های اصلی در رقابت با بازارهای جهانی، تکیه بر دانش است و برای بقای اقتصاد کشور باید در راستای تحقق شعار سال گام برداریم؛ زیرا کلید گام های بقا هستند. در این منطقه گرفته می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز طبق آمار حدود 40 درصد از ظرفیت دانش بنیان در کشور و همچنین در حوزه زیرساخت های مالکیت صنعتی استفاده می شود و متاسفانه عوامل دیگری مانند تاخیر در فرآیند صدور مجوز باعث کاهش بهره وری شده است. سرمایه گذار متوجه می شود که آنچه سرمایه گذاری کرده است بازده کافی نداشته و به مرور زمان ورشکست می شود.

معاون اول رئیس جمهور وظیفه دولت را تسهیل و حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: تلاش داریم با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نرخ بازدهی داخلی را افزایش دهیم تا با این تصمیمات بتوانیم این نرخ را برگردانیم. به سرمایه گذار، بودجه کشور حدود هشت درصد رشد اقتصادی داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید