افزایش بیش از 3.5 درصدی قیمت نفت در یک هفته

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806050

نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2.4 درصد افزایش به 93.27 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رویترز گزارش داد، با ادامه نگرانی ها از اختلالات احتمالی در عرضه نفت، که ناشی از سردی شدید هوا در ایالات متحده و تنش های سیاسی بین تولیدکنندگان بزرگ است، قیمت نفت در روز جمعه به بالاترین سطح هفت ساله خود رسید.

نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2.4 درصد افزایش به 93.27 دلار در هر بشکه رسید. اوایل دیروز، نفت برنت به بالاترین سطح خود از اکتبر 2014 به 93.70 دلار رسید.

وست تگزاس اینترمدیت تا اواسط سپتامبر 2014 به قیمت 93.17 دلار در هر بشکه معامله شد، اما در نهایت به 2.4 دلار یا 2.3 درصد در پایان جلسه گذشته به 92.31 دلار رسید.

به این ترتیب بازار نفت هفتمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند که طولانی ترین دوره رشد از مهرماه تاکنون بود. قیمت نفت برنت 3.6 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 3.3 درصد به صورت هفتگی افزایش یافت.

اگرچه احتمال تلاش تولیدکنندگان بزرگ همچنان برای افزایش تولید افزایش یافته است، اما افزایش قیمت نفت در دو جلسه اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

با وجود توسعه Omicron، بازار کار ایالات متحده در ژانویه به طور غیرمنتظره ای بالا بود.

به گفته استراتژیست های بازار انرژی، قیمت نفت که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 20 درصد افزایش یافته است، به دلیل تقاضای بالای جهانی، احتمالا به زودی از مرز 100 دلار عبور خواهد کرد.

با این حال، برخی از کارشناسان، از جمله تحلیلگران سیتی ریسرچ، انتظار دارند که بازار در سه ماهه آینده وارد مازاد عرضه شود و افزایش قیمت ها متوقف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید