افزایش بیش از 90 درصدی مخاطبان فیلم های جشنواره فجر زنجان


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808402

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

قاسمی با اشاره به رشد روزافزون مخاطبان فیلم های فجر در زنجان گفت: سال گذشته 980 نفر فیلم های فجر را در سینماهای زنجان تماشا کردند که امسال با رشد بیش از 90 درصدی به یک هزار و 860 نفر رسید و شاهد افزایش تعداد تماشاگران بودیم. ما بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابراهیم قاسمی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و فرهنگ اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران تمام تلاش خود را برای فعال سازی مناطق بسته به کار بسته اند، اظهار کرد: امسال موفق به برگزاری هنرهای تجسمی شدیم. مکث جشنواره

وی با اشاره به اینکه رشته تئاتر و تئاتر به مدت 2 سال تعطیل شد، خاطرنشان کرد: امسال جشنواره تئاتر پس از 2 سال تعطیلی برگزار شد.

قاسمی دهه فجر را فرصتی برای ابراز وجود هنرمندان دانست و از این نظر از برنامه های ملی و بین المللی عقب نیستیم، افزود: شهرستان ها از جمله این برنامه ها هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش مخاطبان فیلم های فجر در زنجان گفت: در سال گذشته 980 نفر در سینماهای زنجان فیلم های فجر را تماشا کردند که با افزایش چشمگیر مواجه شد. بیش از 90 درصد در سال.«جریان به 1860 نفر رسید و شاهد افزایش تعداد بینندگان بودیم.

وی با اشاره به سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر توسط هنرمندان زنجانی گفت: رضا میرکریمی در بخش کارگردانی و علی اکبر اسانلو در بخش نقش مکمل نیز برنده سیمرغ بلورین شدند.

جعفر محمدی، رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این نشست درباره کارت اعتباری هنر برای خبرنگاران گفت:

وی برخی از مشکلات موجود در نقشه هنر را ملی و غیر مرتبط با استان دانست و گفت: از زمان ایجاد صندوق معیشت در صندوق هنر، صندوق با هجوم داوطلبان مواجه بوده و حدود یک سال است که بدون عضویت است. صندوق هنر تصاحب شد و اخیرا افتتاح شد.

محمدی در خصوص منازل خبرنگاران گفت: این موضوع در قالب برنامه اقدام ملی اسکان، پیگیری و ثبت نام کاندیداها مطرح شد و با وجود اینکه شمارش اسامی خبرنگاران دشوار بود، اما با حداکثر علنی و سهولت انجام شد. و فهرست خبرنگاران واجد شرایط پس از شفاف سازی به اداره کل “راه و شهرسازی” استان اعلام شد.

سرپرست گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت این اداره کل انجام شده است، گفت: متاسفانه زمینی برای ساخت یک واحد مسکونی برای خبرنگاران اختصاص داده نشده است.

مجید کامیار معاون امور حکام و توسعه منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اعتبارات مصوب از سفر رئیس جمهور به استان زنجان گفت: سفر آیت الله رئیسی به استان زنجان یکی از مبارک ترین سفرها است. سفرها در دهه های اخیر و حتی سفر به استان های دیگر است که اعتبارات خوبی در حوزه فرهنگی و هنری اعطا شده است.

وی گفت: پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان زنجان داریم که در یک دهه گذشته هیچ اتفاقی در آنها رخ نداده است و امسال موفق شدیم وام های ارزشمند و مفیدی را برای تکمیل دریافت کنیم.

کمر با اشاره به تصویب اعتبار 101 میلیارد تومانی خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان برای هنرستان هنرهای تجسمی دخترانه، 30 میلیارد تومان برای هنرستان سینما، تئاتر و موسیقی از جمله این اعتبارات است که در سال های 1401 و 1402 هزینه می شود. .

این مسئول در خصوص تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان خاطرنشان کرد: این موضوع در حیطه کاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید