افزایش بی سابقه قیمت اجاره در ایالات متحده

بر اساس آخرین گزارش های رسانه ای، قیمت اجاره مسکن در آمریکا در ماه مارس سال جاری به رکورد جدیدی رسید، زیرا خریداران بیشتری با افزایش قیمت دیگر فرصت خرید خانه را از دست دادند.

داده های شرکت کارگزاری املاک و مستغلات Redfin نشان می دهد که میانگین اجاره ماهانه با 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 1940 دلار رسیده است. این بزرگترین جهش سالانه قیمت اجاره در ایالات متحده از فوریه 2020 است.

داریل فیرودر، اقتصاددان ارشد در Redfin گفت: «قیمت‌های اجاره و تقاضا افزایش یافته است زیرا بسیاری از مالکان بالقوه به سرعت قدرت خرید خود را برای اولین بار به دلیل قیمت‌های بی‌سابقه مسکن و افزایش نرخ بهره وام مسکن از دست می‌دهند.»

متوسط ​​پرداخت ماهانه وام مسکن برای خریداران خانه در ماه مارس 1910 دلار بود که نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش داشت.

فیرودر گفت که بسیاری از خریداران اکنون “با دو گزینه روبرو هستند: اجاره یا جابجایی با هزینه کمتر زندگی.”

او افزود که در حالی که اجاره خانه می تواند به خریداران در صرفه جویی در پول کمک کند، اما آنها هر ساله با افزایش مستمر اجاره بها مواجه خواهند شد.

وزارت کار ایالات متحده در 24 آوریل اعلام کرد که تورم در این کشور در سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش در این کشور در 40 سال گذشته است.

تورم در آمریکا برای اولین بار شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می شود که پس از جنگ اوکراین در 24 فوریه روند رو به رشدی را نشان می دهد.

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن (حدود 3.8 لیتر) بنزین در ایالات متحده 4.10 دلار است که 43 درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، قیمت سوخت در ایالات متحده در هفته های اخیر کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به هزینه های بالاتر برای تامین کالاها و قطعات در ایالات متحده شده است که به نوبه خود به افزایش قیمت مصرف کننده کمک کرده است.

از سوی دیگر، افزایش هزینه سوخت و تقاضای زیاد برای بلیط هواپیماهای داخلی در ایالات متحده به سرعت میانگین قیمت بلیط در آن کشور را افزایش داده است.

گزارش دولت آمریکا نشان می دهد که تورم در ماه فوریه تا مارس 1.2 درصد افزایش یافته است، در حالی که در ژانویه تا فوریه 0.8 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال، هر لیتر بنزین در سال گذشته 48 درصد، بلیط هواپیما به طور متوسط ​​24 درصد، قیمت هر کت و شلوار مردانه نزدیک به 15 درصد و هر کیلوگرم بیکن 18 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در دسامبر 2020 پیش بینی کرد که نرخ تورم مصرف کننده کمتر از هدف سالانه 2٪ باقی می ماند و در پایان سال 2021 حدود 1.8٪ خواهد بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بارها استدلال کرده است که افزایش تورم موقتی است، حتی با شروع افزایش تورم.

فدرال رزرو آمریکا ماه گذشته مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد و نرخ بهره خود را یک چهارم به صفر رساند تا تورم را کاهش دهد، اما در عین حال مانع رشد اقتصاد نشد.

بر اساس گزارش فدرال رزرو، اگرچه نرخ بیکاری در ایالات متحده به 3.6 درصد رسیده است که پایین ترین سطح از اوایل سال 2020 و قبل از همه گیری کووید-19 است، اما اقتصاددانان پیش بینی می کنند که تورم در سال 2022 به افزایش خود ادامه دهد. به ناچار سیاست افزایش نرخ بهره حتی در نیمه اول سال 2023 ادامه خواهد داشت. ارزیابی ای که در صورت اجرا می تواند خطر رکود را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید