افزایش تدریجی دما و گرد و غبار در روزهای بعد

افزایش تدریجی دما و گرد و غبار در روزهای بعد

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی با تشریح وضعیت هواشناسی استان های کشور در روزهای آینده از افزایش تدریجی دما و گرد و غبار طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با پیش بینی در استان های شمالی آذربایجان غربی امروز در مناطق مستعد تگرگ بارش باران، رگبار، رعد و برق، رگبار موقت، وزش باد شدید موقت و تگرگ پیش بینی می شود. آذربایجان و اردبیل. روزهای جمعه و شنبه (3 و 14 تیرماه) در مناطق مذکور و نقاطی از البرز مرکزی و یکشنبه (14 تیر) در شمال غرب کشور بارش متناوب باران، نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده (3 تیر تا 14 تیر) در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: امروز (3 تیرماه) گرد و غبار وارد شده از همسایگان غربی باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در مناطق غربی و جنوبی کشور، به تدریج بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های البرز می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی ادامه داد: امروز (3 تیرماه) در استان های ساحلی دریای خزر، بخش هایی از مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق سرعت وزش باد و مناطق غبارآلود پیش بینی می شود. همچنین با تشکیل توده های گرد و غبار در عراق و سوریه و انتقال آن به غرب کشور، کیفیت هوا در این مناطق کاهش یافته و دید افقی کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز (دوم تیرماه) در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش محسوس دما خواهیم داشت، تاکید کرد: از شنبه تا دوشنبه (14 تا 16 تیرماه) در بیشتر نقاط کشور افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، دریای خزر امروز طوفانی و دریای عمان و تنگه هرمز طی دو روز آینده طوفانی خواهد بود و روز شنبه (4 تیر) شرق دریای عمان و مرکز فارس نیز مواج خواهد بود. خلیج فارس روز یکشنبه 5 تیرماه در شرق دریای عمان و به تدریج نیمه غربی خلیج فارس و دوشنبه برای خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر طوفانی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (12 تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و روز شنبه (13 تیر) صاف و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در خاتمه تاکید کرد: امروز و فردا (اول و دوم تیرماه) اهواز با دمای 43 و 45 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 12 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید