افزایش تصادفی عوارض در کردستان/ رانندگان تاکسی مسافران معترض را از خودروها خارج کردند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بیش از یک سوم جمعیت استان کردستان در سنندج زندگی می کنند و بدون شک هرگونه برنامه ریزی و اقدامی می تواند به طور مستقیم بر سرنوشت یک سوم جمعیت استان تأثیر بگذارد و سایر نقاط استان را تحت تأثیر قرار دهد.

انفعال استان سنندج در سال های اخیر در کنار آشفتگی مدیریت شهری در شهرداری این شهر باعث سوء استفاده بسیاری از اقشار و حتی ادارات در مرکز استان شده است.

از چراغ سبز شهرداری گرفته تا واگن های میوه جات در نقاط مختلف شهر تا بی توجهی مسئولان شهری تا تخلفات کارکنان اجرایی شهرداری تا ناکارآمدی و ناتوانی سازمان های شهرداری همه مشکلات گریبانگیر شهر 500 نفری سنندج است.

با توجه به فامیل بودن اعضای شورای شهر در دوره های گذشته و تخلفات اداری شهرداران سابق، در این شهر شاهد فعالیت بیش از 3000 دستگاه تاکسی هستیم که در نقاط مختلف توزیع نابرابر بوده و هیچ گاه بارش سنگین برف را در این شهر نداشته اند. زمستان 1400 از این 3000 تاکسی نمی خواستند به مردم خدمت کنند و سپاه از خودروهای خود برای کمک به مردم استفاده کرد.)

نظارت و مدیریت ضعیف بر امور شهری شهرداری سنندج، رانندگان تاکسی را مجبور به افزایش خودسرانه هزینه های تاکسی در یک سال گذشته کرده است.

این اقدام خودسرانه رانندگان تاکسی باعث نارضایتی مردم سنندج شد و در همین راستا خبرنگاران ما برای ابراز این نگرانی به مردم مراجعه کردند.


bf9c3942 89c1 4204 9c15 86030146a2b9 خبر خاکستری

بشیر حسین پناهی شهروند سنندجی و ساکن مولوی سنندجی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: از بهار سال گذشته هزینه تاکسی در مسیر میدان انقلاب به مولوی بیش از 100 درصد افزایش یافته و رانندگان تاکسی به اندازه کافی نداشته اند. پول برای جلوگیری از پرداخت بقیه پول دریافت شده.

وی افزود: مسیر مولوی تا میدان انقلاب چندان طولانی نیست که مردم این محله مجبور به پرداخت هزینه هایی مانند مسیرهای طولانی شهر شوند.

سودابه رحیمی از اهالی پردیس سنندج نیز در گفت و گو با کُردتودی گفت: در سه راهی نمک پردیس و بیمارستان توحید نظارتی بر تاکسی ها وجود ندارد و تمامی این تاکسی داران در ساعات شلوغی به مقصد اعزام می شوند. شبانه روز آنها امتناع می کنند و ساکنان این مناطق باید ساعت ها منتظر خودرو باشند.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار از تاکسی و اتوبوس شهری استفاده نمی کنند و به همین دلیل از مشکلات مردم بی اطلاع هستند.

این بانوی سنندجی گفت: کم کاری شهرداری و عدم نظارت بر تاکسیرانان توجیهی ندارد و اگر این آقایان نمی توانند با وضعیت شهر کنار بیایند بهتر است استعفا دهند تا افراد دیگر بتوانند. این کار را انجام دهید تا از دست دادن ناتوانی رنج نبرید. .


18bd79a6 9b5b 46e9 948d c5ce9abfde90 خبر خاکستری

یکی از رانندگان تاکسی در مسیر سه راهی ادب به سمت میدان نبوت گفت: هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است و قطعا افزایش هزینه ها کار عاقلانه ای نیست.

وی افزود: هیچ یک از مدیران شهری از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند و در بسیاری از موارد تصمیمات باورنکردنی برای افزایش عوارض می گیرند که این امر تنها باعث نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی می شود.

راننده پیشکسوت تاکسی سنندج گفت: تصمیم گیران سنندج باید از شهرهای توسعه یافته کشور الگو بگیرند و از تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی پرهیز کنند.

وی افزود: افزایش عوارض در این شرایط تورمی کشور منطقی است و فکر نمی کنم افزایش 25 درصدی عوارض در سال جاری فاجعه باشد و یا پرداخت آن برای مردم سخت باشد.

امید یکی از دانشجویان ساکن نایسر سنندج به خبرنگار کُردتودی گفت: پدرم بیمار و مادرم خانه دار است و من و دو خواهرم هر روز مجبوریم برای تحصیل و کار به شهرستان سفر کنیم. .

وی افزود: افزایش شهریه ها برای من و خانواده ام که درآمد چندانی نداریم و مجبوریم روزی چند بار از منطقه دورافتاده نایسر به شهر سفر کنیم بسیار سخت است.

این نوجوان سنندجی خاطرنشان کرد: در منطقه ای که ما زندگی می کنیم اتوبوس ها بسیار کوچک هستند و مجبوریم از تاکسی استفاده کنیم که هر بار که به مرکز شهر سفر می کنیم حدود 50 هزار تن هزینه دارد و برای خانواده فقیر من. قیمت در هر ماه بسیار بالا است.

وی افزود: فاصله محل سکونت ما تا مرکز شهر بسیار زیاد است و نمی توانیم پیاده وارد شهر شویم و من و خواهرانم تصمیم گرفتیم در صورت افزایش دوباره هزینه تاکسی مدرسه را برای پاییز ترک کنیم و فقط فکر کنیم. در مورد کار.”

خبرنگار ما با سازمان تاکسیرانی تماس گرفت تا نگرانی ساکنان سنندج در مورد افزایش عوارض تاکسی را پیگیری کند و مسئولان این سازمان اعلام کردند که هرگونه افزایش عوارض از طریق رسانه های رسمی اعلام می شود و برچسب هایی نیز روی تاکسیرانان نصب می شود.

این موضع سازمان تاکسیرانی سنندج دور از واقعیت در جامعه کیلومترهاست و در عمل رانندگان تاکسی در نقاط مختلف شهر به صورت خودسرانه تعرفه ها را بالا می برند و شهروندان معترض را به زور مورد ضرب و شتم قرار می دهند و مجبور به ترک تاکسی ها می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید