افزایش حضور جوانان در شبکه های اجتماعی خارجی به دلیل بی توجهی فرستادگان ایرانی / حضور 88 درصدی کاربران در پیام رسان واتس اپ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کاردوتی ، بسیاری از مسائل کلی از دو دهه قبل به طور کامل تغییر کرده است ، شاید اگر امکان سفر به دهه 1970 وجود داشت ، ما بهتر از تغییرات آگاه بودیم.

از اقتصاد ، تکنولوژی و ظاهر افراد گرفته تا شیوه زندگی آنها ، همه چیز در چنین مدت کوتاهی تغییر کرده است ، مشاهده تصاویر موجود بسیاری از این موارد را روشن می کند.

در سالهای اخیر ، با ورود فضای مجازی به زندگی مردم ، سفیران به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروز ما تبدیل شده اند. با گسترش تاج ، حتی کودکانی که قبلاً اجازه استفاده از فضای مجازی را نداشتند با این فضا آشنا شدند.

با فرا رسیدن درس های مدرسه در فضای مجازی ، دانش آموزان قادر بوده اند به راحتی از طریق واتس اپ ، تلگرام و اینستا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشند ، بدون آنکه از سواد رسانه ای برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار باشند.

750b49b8 5f65 4c11 8980 742f80060685 خبر خاکستری

شبکه های اجتماعی و نمایندگان ایرانی در جذب مخاطب ناکام بوده اند

با شرح مختصری از بی سوادی فضای مجازی و رسانه های خانواده و دانش آموزان و آسیب های اجتماعی به وجود آمده ، این س questionال در ذهن هر ایرانی در مورد سهم نرم افزارهای ایرانی در پیام رسان ها و میزان توانمندی آن در ذهن ایجاد می شود. مخاطبان را فراهم کند

آخرین آمارهای مرکز آمار نشان دهنده افزایش حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی است و به گفته کارشناسان بیش از 88 درصد افراد در پیام رسان واتس اپ عضو هستند و اینستاگرام با 68 درصد عضویت دومین پلتفرم محبوب در شبکه های اجتماعی است. به

طی 20 ماه از شیوع ویروس کرونا در جامعه و رعایت فاصله های اجتماعی و آموزش به فضای مجازی ، حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

عدم برنامه ریزی مناسب ، مردم را به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی سوق داده است

فاطمه ابراهیم زاده ، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با کTردتودی گفت: نبود امکانات تفریحی و ورزشی و عدم برنامه ریزی مناسب باعث شده است که جوانان به سمت شبکه های اجتماعی و فرستادگان خانگی در کشور گرایش قوی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه صدا و سیمای ما نتوانسته است برنامه های غنی از محتوا را برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به درستی ارائه دهد و این عامل گرایش مردم به فضای مجازی را بیش از گذشته افزایش داده است.

این کارشناس اجتماعی گفت: فرهنگیان ما باید بدانند که وقتی سرمایه انسانی یک کشور پنج تا نه ساعت از عمر مفید خود را در شبکه های اجتماعی صرف می کند ، این فاجعه است که باید نابودی آن در اسرع وقت متوقف شود.

ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی و فرستادگان خارجی عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت ، گفت: بی اعتمادی مردم به اقتصاد و فرهنگ کشورشان ، از دست دادن عمر مفید در شبکه های اجتماعی ، بروز آسیب های اجتماعی مانند فرار از خانه و افزایش خودکشی از جمله مشکلات نمایندگان و شبکه های اجتماعی خارجی در ایران است.

f8aa6852 8e61 4276 8659 de27e5c8b29b خبر خاکستری

امروزه افزایش سواد رسانه های اجتماعی برای والدین ضروری است

فاطمه ابراهیم زاده ، کارشناس اجتماعی گفت: هر فناوری با ارائه طیف وسیعی از فرصت ها ، با چالش هایی نیز مواجه است که با توسعه فعالیت های فرهنگی و جلوگیری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی می توان آنها را به حداقل رساند.

وی افزود: نظارت و کار بدون تجربه می تواند تأثیر عکس داشته باشد ، در حالی که اگر والدین دوستی خوبی با فرزند خود برقرار کنند ، می توانند به خوبی فرزند خود را از آسیب های این فضا آگاه کنند.

این کارشناس اجتماعی گفت: مهارت های مورد نیاز برای حضور در این فضا یک ضرورت و یک الزام است ، زیرا اگر دانش آموزان مهارت و دانش کافی را داشته باشند ، حتی در صورت مواجهه با موارد و تهدیدها می توانند از آسیب مصون بمانند.

ابراهیم زاده افزود: والدین باید فرزندان خود را تشویق کنند تا همیشه هر آنچه در اینترنت برایشان اتفاق می افتد را به آنها بگویند و در نتیجه صادقانه ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و مشکلات تأمین خانواده ، بیشتر اوقات والدین سر کار هستند و فرزندان خود را در فضای مجازی رها کرده اند.

تقویت نمایندگان محلی باید در دستور کار نمایندگان فرهنگی کشور قرار گیرد

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: متأسفانه نمایندگان خارجی و شبکه های اجتماعی به دلیل بی توجهی فرستادگان داخلی به اهداف خود در کشور ما رسیده اند.

وی افزود: کارشناسان فناوری و ارتباطات ما طی چند سال گذشته Gap ، سروش ، Yes و چند نماینده دیگر را برای رقابت با نمایندگان خارجی که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگرفته اند ، راه اندازی کرده اند.

ابراهیم زاده ادامه داد: به گفته کارشناسان حوزه فناوری و ارتباطات ، فرستادگان محلی ، اگرچه دارای ویژگی های بیشتری نسبت به واتس اپ هستند و استفاده از آنها در اینترنت ارزان تر است ، اما نتوانست مخاطب را جذب کند ، که باید در این نگرش دقت بیشتری به خرج دهد. به

این کارشناس اجتماعی گفت: وقفه های مکرر ، تاخیر در ارسال پیام ، ضعف در ارائه به روزرسانی ، عدم وجود نسخه های مختلف در سیستم عامل ها از مهمترین مشکلات پیام رسان های داخلی است و رفع نواقص آن برای جذب مخاطب بیشتر باید در دستور کار قرار گیرد. قرار داده شده.

وی تاکید کرد: با ایجاد بسترهای مناسب محلی برای جذب مخاطب می توان از خروج اطلاعات از کشور جلوگیری کرد که به عنوان یکی از اصول حفاظت غیرعامل بسیار مهم است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید