افزایش حضور دختران قمی در مساجد/ تربیت مربی تئاتر در مساجد قم


ساعت: 11:08
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887342

رئیس کانون مساجد استان قم با اشاره به افزایش حضور دختران در مساجد و برنامه های کانون مساجد گفت: از ابتدای تابستان تاکنون بیش از 20 هزار نفر از بانوان قم در تابستان شرکت کرده اند. فعالیت های مساجد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدثه یاوری سرپرست خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: کانون های مساجد در طول سال فعال هستند اما در فصل تابستان به دلیل اوقات فراغت بیشتر طلاب. ، این فعالیت ها به طور قابل توجهی در حال رشد هستند.

وی بیان کرد: از برگزاری کلاس های عمومی تا کلاس های تخصصی در مساجد و همچنین موضوعات مذهبی، هنری، ورزشی، فرهنگی و سرگرمی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دستور کار قرار دارد.

یاوری تصریح کرد: پاسخ به سوالات و شبهات شرعی و شرعی در محافل کانون مسجد با حضور مبلغان کاملا تخصصی و صمیمانه پاسخگو است اجرای برنامه های آموزشی و سرگرمی همراه با سوالات دینی دلیل علاقه کودکان، نوجوانان است. و مساجد جوانان و خوشبختانه از ابتدای تعطیلات تابستانی تاکنون بیش از 20000 زن در پروژه های کانون مسجد شرکت کرده اند که نیمی از آنها دانشجو بوده اند.

مسئول واحد پرستاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: مساجد در فصل تابستان اردوهای درون شهری و برون شهری، سینما، پارک، کلاس های هنری و ورزشی برگزار می کنند.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزش تخصصی هنر در نظر گرفته شده تا شرکت کنندگان نیز بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند، در مساجد ساماندهی می کنیم، تولیدات دست ساز خود را به فروش می رسانند.

یاوری استقبال از برنامه های مساجد با محوریت اقامه نماز را افزایش داده است و افزود: تربیت مربی از دیگر برنامه های مساجد توانمند است که هم اکنون دوره های مربیگری تئاتر در بخش بانوان به عنوان مربیان تئاتر برگزار می شود که فعالیت آنها با حوزه های علمیه همخوانی دارد. فضای مسجد بسیار کم است، بنابراین تربیت مربیان تئاتر بسیار مهم است، مربیانی که در مساجد آموزش می بینند به مساجد برمی گردند و دوره های تئاتر برگزار می کنند.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهران استان قم گفت: گروه های نمایشی کانون مساجد خواهران نیز رتبه های کشوری را کسب کرده و در برنامه های مختلف استان قم اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: گاهی گفته می شود جوانان و طلبه ها از مساجد فاصله گرفته اند اما این درست نیست. استقبالی که شاهد آن هستیم بسیار زیاد است، چرا که مساجد نه تنها به موضوع نماز جماعت توجه دارند، بلکه به تمام جوانب و نیازهای جوانان و حتی سالمندان نیز توجه دارند و معتقدند بعد از اقامه نماز، فضای مساجد نیز مورد توجه قرار می گیرد. برای فعالیت های هنری و ورزشی استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید