افزایش حقوق بازنشستگان از امروز اجرایی می شود

حقوق بازنشستگان موضوعی است که مدت هاست مورد بحث قرار گرفته است. افزایش حقوق بازنشستگان با بحث هایی مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان همراه است که در همین راستا رئیس گروه کارگری مجلس از دولت خواست تا در توزیع حقوق بازنشستگان تسریع کند. قرار است دولت به زودی در مورد حقوق بازنشستگان تصمیم گیری کند.

افزایش حقوق بازنشستگان از امروز اجرایی می شود
سخنان رئیس جمهور رئیسی مبنی بر لزوم توجه به معیشت بازنشستگان و توصیه های ایشان به دولتمردان برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به نفع آنان و ابلاغ و اجرای سریع آن تصمیمات، اقدامی پسندیده است که در صورت همراهی با حمایت های عملی قابل تقدیر است. در غیر این صورت، نظر بازنشستگان این امر کارمندان دولت را بدبین تر می کند.

طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق ماهانه پرداخت می شود. مجلس در سال 1401 به افزایش حقوق بازنشستگان رای داد و طبق آخرین اخبار حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شد. اخبار منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت حقوق بازنشستگان در سال جاری افزایش و یکسان خواهد شد.

به نظر می رسد این دستور رئیس دولت سیزدهم واکنشی به اعلام رسمی لغو آخرین مصوبات شورای دولت در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و حق مسکن کارگران است که … هفته گذشته توسط محمدبکر کلیباف، سخنگوی شورای اسلامی شهر صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه احراز حقوق بازنشستگان در مرحله کارشناسی است، ادارات مربوطه را مکلف کرد تا در اسرع وقت تصمیمات موثری را طبق قانون و به نفع معیشت مستمری بگیران صادر و اجرا کنند.

روز گذشته نیز سازمان بیمه اجتماعی با انتشار پیامی مبنی بر توزیع حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و میانگین درآمدهای صندوق این سازمان، با نظر مساعد دولت از افزایش حقوق این دسته از مستمری بگیران خبر داد.

در این پیام آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان در خصوص سایر سطوح مستمری بگیران تامین اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت خبر داد. معیشت مستمری بگیران کشور

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم گیری های خود خود را ملزم به اجرای عدالت می داند، گفت: همانطور که بارها گفته شد، دولت از مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله مستمری بگیران و توجهات آگاه است. این موضوع حیاتی و تلاش برای بهبود آن لحظه ای خارج از اولویت های من نبوده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه احراز حقوق مستمری بگیران در مرحله کارشناسی است، دستگاه های ذیربط را مکلف کرد تا در اسرع وقت تصمیمات مؤثری را مطابق قانون و به نفع معیشت مستمری بگیران صادر و اجرا کنند.

در این جلسه علاوه بر بررسی مشکل حقوق بازنشستگان، در خصوص الزامات اسقاط خودروهای فرسوده نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه گزارشی از وضعیت تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهادی را در زمینه رفع مشکلات اجرای طرح اسقاط و جایگزینی ارائه کرد. از ماشین های فرسوده

اعضا پس از بحث و بررسی مقرر کردند مطابق با اجرای قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو، دولت الزامات اجرایی، راهکارهای رفع موانع و مشکلات را ارائه و تکلیف این طرح را در قالب دو فوریت لایحه در اسرع وقت به شورای اسلامی ارائه شود تا زمینه اجرای قانون مذکور فراهم شود.

در پایان این جلسه گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی از وظایف مندرج در قانون مصوب بودجه کل کشور با هدف اجرای قانون واگذاری سهام بر اساس اولویت های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید