افزایش حقوق بازنشستگان ممکن است چند ماه دیگر باشد

افزایش حقوق بازنشستگان ممکن است چند ماه دیگر باشد

نماینده گورمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نوشت: دولت به دنبال افزایش 20 درصدی دستمزدها در سال آینده است. در شرایط فعلی جامعه و به دلیل تورم، موافق افزایش 20 درصدی حقوق نیستیم. افزایش حقوق در سال آینده باید بیش از 20 درصد باشد. در حال رایزنی با دولت برای افزایش بیش از 20 درصدی حقوق به دلیل تورم هستیم.

همچنین اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق در لایحه بودجه 1402 گفت: به دلیل گرانی و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی دچار رکود شده است. اجناس بیش از 20 درصد گران شده اند و اگر 10 تا 20 درصد به دستمزد اضافه شود، این پاسخی به تورمی نیست که در جامعه وجود دارد. حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402 چقدر باید افزایش یابد وی گفت: حقوق کارمندان و مستمری بگیران باید حدود 30 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از آبان ماه انجام می شود، اصلاحات انجام می شود و مابه التفاوت حقوق مهرماه به ما پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اصلاح جداول حساب های بودجه در شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال در پایان مردادماه به دولت ابلاغ شد و بنابراین بررسی دو مرحله ای این لایحه انجام شد. در مجلس بر یکپارچگی برنامه های دولت تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می کند.

سید مسعود میرکاظمی درباره بررسی دو مرحله ای بودجه سالانه کشور توسط مجلس گفت: زمانی که قانونی در مجلس تصویب می شود ما وظیفه داریم آن را اجرا کنیم و باید به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه موضع دولت را مبنی بر اینکه به دولت اجازه دهد لایحه خود را به شورای اسلامی اصلاح ساختار ارائه کند، دانست.

میرکاظمی به همکاری مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیته در طرحی خواستار پیشبرد آن با مشارکت و حمایت دولت شد و این کار را انجام دادیم و در رابطه با همکاران نزدیک خود در تلاش هستیم. تا به اصل مطلب برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اما نمایندگان در برنامه دو دوره ای درخواست کردند که روند رسیدگی به لایحه بودجه در دو مرحله باشد که مرحله اول تبصره و مرحله دوم جداول است. ما در نظر نداریم جداول بودجه را به مجلس بفرستیم زیرا 1401 جدول بودجه در مردادماه امسال به دولت ابلاغ شده است و به همین دلیل جمع بندی یکپارچگی برنامه های دولت دشوار می شود.

میرکاظمی ابراز امیدواری کرد که مجلس احترام لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود دارای نظم و انس است و نباید دچار حزب گرایی و سلیقه سیاسی و حزبی شود.

وی چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه 1402 اول آذرماه وارد مجلس می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ مثبت به اینکه با توجه به اعلام افزایش حقوق کارکنان، آیا بودجه برای پرداخت پیش بینی شده است، گفت: از آبان ماه جاری اصلاحات انجام می شود و خواهیم داشت. مابه التفاوت حقوق همان ماه آبان را پرداخت کنید.

قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​25 آبان ماه طی نامه ای از سوی محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابلاغ شد.

اکبر شیرمحمدی اظهار داشت: در اجرای لایحه اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران کشوری و مستمری بگیران کشوری مصوب 17 آبان ماه 1401 شورای اسلامی شهر با اقدامات انجام شده افزایش مصوب شد. در حقوق بازنشستگان و کارکنان این صندوق اعمال شده و حقوق آبان ماه اعمال شده است.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس بند (1-2) ماده واحده قانون فوق الذکر مبلغ 900 هزار تومان به حقوق مستمری بگیران و کارمندان اضافه شد. موضوع قانون بودجه 1401 از تاریخ اجرای قانون یعنی ابتدای مهر ماه 1401 و همچنین به مبلغ 5 درصد حقوق شهریور ماه به تعداد یک میلیون و 589 اضافه شد. هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر (بازنشسته قبل از 1401/01/07).

شیرمحمدی به افزایش 50 درصدی کمک عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از 407 هزار و 389 تومان به 611 هزار و 84 تومان افزایش یافته است و تعداد مشمولان این کمک 967 هزار و 890 نفر است.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری نیز بیان کرد: میزان حق فرزند برای هر کودک نیز با افزایش 100 درصدی از مبلغ یک میلیون و 56 هزار و 195 ریال به مبلغ دو میلیون و 112 هزار و 390 ریال ارتقا یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید