افزایش حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

225143 602 خبر خاکستری

طبق اطلاعات قبلی؛ بر اساس پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 96 و 111 از ZSO برای تهیه و تصویب به هیأت وزیران ارسال می شود و به محض تصویب و ابلاغ قانون در ماه جاری حقوق و مستمری بر اساس مصوبه پرداخت می شود.
با توجه به اینکه حقوق بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا در روز بیستم هر ماه شروع و پرداخت می شود. به همین دلیل وی برای پرداخت به موقع اعلام کرد که در ماه جاری طبق ماه های گذشته مابه التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای تمامی گروه های بازنشستگی پس از اخذ تاییدیه در پایان اردیبهشت ماه ظرف مدت دو روز پرداخت می شود. از کابینه مابه التفاوت فروردین ماه همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه انجام می شود.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش احکام حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه شده پایه و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری بگیر، از کارافتاده و بازماندگان از تعهدات بیمه ای و درمانی بلندمدت و کوتاه مدت برخوردار هستند.

با احتساب افراد تحت تکفل این گروه ها، در مجموع بالغ بر 44 میلیون نفر در کشور عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی، مجموع مستمری بگیران اصلی این سازمان برابر است. 4 میلیون و 355 هزار نفر از این تعداد 2 میلیون و 285 هزار مستمری بگیر، 141 هزار نفر از کار افتاده و یک میلیون و 929 هزار نفر بازماندگان و بیمه شده متوفی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید