افزایش حقوق بازنشستگان کجا رفت؟

افزایش حقوق بازنشستگان کجا رفت؟

روز جدید هفته گذشته جلساتی بین بازنشستگان و وزارت موقت رفاه اجتماعی در خصوص نحوه اصلاح مصوبه دولت برگزار شد که انتظار می رود نتیجه آن جلسه در روزهای ابتدایی هفته جاری اعلام شود.

پرداخت حقوق مردادماه به بازنشستگان تامین اجتماعی از یک هفته دیگر آغاز می شود اما هنوز وضعیت افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.

به گزارش تجارت نیوز، هفته گذشته جلسه ای بین مستمری بگیران و وزارت رفاه اجتماعی فعلی در خصوص نحوه اصلاح مصوبه دولت برگزار شد و قرار است نتیجه این جلسه در روزهای ابتدایی هفته جاری اعلام شود.

روز گذشته اما سخنگوی دولت به جای اعلام تصمیم جدید درباره افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان های تامین اجتماعی گفت: در رابطه با اصلاح مصوبه افزایش مستمری مستمری بگیران غیرحداقل بگیر که دولت که از سوی مجلس باطل اعلام شد، اختیارات خود را به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.
این موضوع با واکنش های متفاوتی از سوی بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی مواجه شد. گروهی با دیدی خوش بینانه به تاریخ می نگرند و گروهی با دیدی بدبینانه.

دولت چاره ای جز تصویب افزایش 38 درصدی ندارد.

محمد حسن زاد، رئیس سابق و معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی، این واگذاری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و در صفحه اینستاگرام خود گفت: طبق قانون سرپرست وزارت رفاه دولت چاره دیگری نداشت. و اقتصاد عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی است.» و در نتیجه از این پس این دو نفر باید تکلیف افزایش حقوق مستمری بگیران را در اسرع وقت روشن کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تاریخ پرداخت مستمری از بیستم هر ماه شروع می شود، این مصوبه باید در اسرع وقت اصلاح شود و از سوی دیگر سازمان بیمه گر نسبت به صدور حکم جدید و نحوه تسویه معوقات، اقدامات لازم را شفاف سازی کند. از ماه های قبل

محمدحسن زاد افزود: با توجه به اینکه پیش از این هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش 38 درصدی به اضافه رقم ثابت 515 هزار تومانی در ماه را مبنای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرده بود، انتظار می رود که هیأت امنای سازمان چیز دیگری را تصویب می کند حقوق بازنشستگان افزایش نمی یابد.

دولت می خواهد زمان بخرد

در مقابل این دیدگاه خوشبینانه، گروهی از بازنشستگان نیز با زمان خرید دولت مخالفت می کنند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که این نظر را دارد به تجارت نیوز گفت: این تفویض اختیار خلاف قانون است و دولت موضوع را به چاله جدیدی انداخته است.

وی معتقد است که دولت برای به دست آوردن زمان و اتلاف وقت از تصویب مصوبه جدید پرهیز می کند. وی ادامه می دهد: دولت باید بداند که صبر بازنشستگان نیز محدود است. تا زمانی که بازیگری را اعلام نکرد، کار نکردند. پایان موضوع به صورت علنی

وی ادامه داد: SOS یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر از سایر رده ها دارد، این افراد پنج ماه تمام در انتظار افزایش قانونی حقوق خود سرگردان هستند. مشخص نیست چرا دولت بازگشت به قطعنامه پیشنهادی SOS را به تاخیر می اندازد. خود SOS ماه هاست که خود را برای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان آماده می کند، اما دولت بی جهت مانع اجرای این قانون می شود.

دیدگاهتان را بنویسید