افزایش حقوق معلمان متناسب با تورم

افزایش حقوق معلمان متناسب با تورم

طرح ارزشیابی معلمان بر اساس تحول بنیادین سند نظام تعلیم و تربیت یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. لایحه نظام رتبه بندی معلمان پس از 2 ماه بررسی در پایان آبان ماه سال گذشته در آخرین جلسه تخصصی کمیسیون اجتماعی و اداره الکترونیک هیات دولت به تصویب رسید. پیش نویس قانون ارزشیابی معلمان با هدف ایجاد سازوکارهای لازم برای افزایش صلاحیت حرفه ای، شأن و اقتدار علمی و عمومی معلمان و افزایش انگیزه برای ارتقای فعالیت های آموزشی و تربیتی آنان تهیه شد. در طرح ارزشیابی معلمان، رتبه های شغلی برای طبقه بندی معلمان لحاظ شده و بر اساس هر رتبه ضرایبی در امتیاز پست و کارمندان و در نتیجه حقوق و مزایای آنان لحاظ می شود. طرح ارزشیابی معلمان از هفته آینده اجرا می شود و حقوق معلمان بر این اساس تغییر می کند.

ارزشیابی معلمان چه زمانی نهایی می شود؟
وزیر آموزش و پرورش که در سفر رئیس جمهور استان به همدان در نهاوند حضور داشت از نهایی شدن آیین نامه ارزشیابی معلمان در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

یوسف نوری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در نهاوند اعلام کرد: آیین نامه رتبه بندی معلمان 21 خرداد به دولت ابلاغ شد، اما در آیین نامه ای که هفته گذشته از سوی کمیسیون تلفیق مجلس به دولت ارسال شد، ایراداتی وجود داشت. و 10 نقص وجود داشت.
در جلسه دیروز هیئت دولت ایراداتی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و یکی از ایرادات که در جلسه کارشناسان مطرح شده بود، در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت بررسی و قوانین رتبه بندی نهایی می شود.

افزایش حقوق معلمان متناسب با تورم
درباره اینکه اجرای این طرح چگونه می تواند به وضعیت فعلی نظام آموزشی کمک کند و این طرح در آینده با چه چالش هایی مواجه خواهد شد، گفت وگویی با یکی از صاحب نظران حوزه آموزش داشته ایم که در ادامه می خوانید که با توجه به به دیگر کارشناسان به سرنوشت افزایش دستمزد بازنشستگان دچار خواهد شد. محمدرضا نیک نژاد، فعال صنفی و کارشناس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آرمان ملی درباره اینکه اجرای طرح ارزشیابی معلم تا چه اندازه می تواند وضعیت نظام آموزشی را بهبود بخشد، گفت: یکی از عواملی که باعث اجرای این طرح شد. این نبود افرادی بود که نمی دانستند نظام آموزشی با چه مشکلاتی مواجه است و هر بار که به موسسات مراجعه می کردند دچار تغییراتی می شدند. معلمان، اما در نظر داشته باشید که افزایش حقوق باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد، بنابراین معلمی که مهمترین فرد در دایره آموزشی کشور محسوب می شود، می تواند برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی باید بیشتر روی آموزش تمرکز کنید این طرح می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد، اما به یاد داشته باشید که اگر نتوانند آن را به روز کنند و به عنوان مثال تغییراتی در آن ایجاد کنید، مشکل حل نخواهد شد.” وی در همین زمینه ادامه می دهد: ما هنوز همه مواد این طرح را نمی دانیم و تنها جنبه های کلی آن را شنیده ایم، اما حذف «امتحان» از «شرایط نظام ارزشیابی معلمان» را می توان چنین دانست. یکی از نکات مهم». در واقع نگاه کردن به آزمون تعیین سطح نمی تواند واکنش خوبی از سوی معلمان داشته باشد. سیستم آموزشی در این طرح این امکان را به معلم و مدیر می دهد که در نوع کلاس درس و مدیریت مدرسه مشارکت بیشتری داشته باشند همچنین به نظر می رسد شاهد تغییراتی در نوع ارزشیابی در مدارس باشیم که می تواند داشته باشد. تأثیر مثبت در بهبود وضعیت آموزشی. توجه داشته باشید که این مصوبه تنها پس از تصویب هفت خوان به مرحله اجرا رسید، نباید به این مشکل بسنده کنیم، بلکه دولت باید با کمک کارشناسان آموزشی و تشکل های معلمی چالش های این طرح را حل کند، بنابراین ارتباط بین معلمان و دولت که در طول سال ها بود. مورد اخیر با محدودیت هایی مواجه بوده است و باید برطرف شود.» در نهایت این فعال صنفی معلمان با اشاره به مشکلات اقتصادی معلمان می گوید: «همیشه سعی می کنیم با گفت و گو مسائل را مطرح کنیم تا با همکاری مسئولان برای بهبود این چالش ها رفع شود. افزایش حقوق در ردیف معلمان باید برای رفع بسیاری از دغدغه های آنان از جمله مسکن کافی باشد، باید توجه داشته باشیم که لعنت نظام آموزش و پرورش ایران این است که معلمان دو شغله هستند و اکثرا معلمان مرد مجبور به حاشیه نشینی می شوند. مشاغلی مانند اسنپ رانندگی و غیره که قطعاً بر نحوه تحصیل تأثیر می گذارد. شرایط اقتصادی باید به گونه ای باشد که معلم احساس کند در طبقه متوسط ​​جامعه زندگی می کند و در صورت تداوم این مشکلات تمام توجه خود را معطوف به کلاس درس و یادگیری دانش آموزان کند. ، باید e و می گویند طرح ارزشیابی معلمان تاثیری در روند بهبود وضعیت آموزشی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید