افزایش درآمدهای کشور و کاهش هزینه های آن با حل مشکل برجام مرتبط است

افزایش درآمدهای کشور و کاهش هزینه های آن با حل مشکل برجام مرتبط است

روهر نه تحلیلگر سیاسی اجتماعی می نویسد: مهمترین درآمد، فروش منابع نفتی و صادرات آن است. در حال حاضر مهم ترین هزینه ای که می توان کاهش داد، قیمت ارز است که گفته می شود حداقل 25 درصد به قیمت کالاها و خدمات اضافه می کند. هر دو مورد مربوط به حل و فصل موضوع برجام است که ظاهرا تاکنون اراده ای برای آن شکل نگرفته است.آقای راسی عصر یکشنبه در برنامه تلویزیونی حضور دارند و ادامه آنها نظری است که من روی این اظهارات نوشتم.

ما با کسری بودجه جدی مواجه هستیم. ما باید این کسری بودجه را تا پایان سال برطرف کنیم. «اگر حل نشود، مشکلات جدی خواهیم داشت. اگر همین کار را بارها و بارها انجام داده اید، دیگر نیازی به رزومه ندارید؟ اصلا موافقی؟ اما که اگر حل نشد اضافه کردید. چه مفهومی داره؟ چه کسی باید تصمیم بگیرد؟ اگر کارشناس این جمله را بگوید منطقی است اما رئیس جمهور باید بگوید حل می کنم وگرنه نمی توانم حلش کنم. برنامه شما برای این «اگر تصمیم گرفته شود» چیست؟ همچنین، مشکلات جدی به چه معناست؟ جدی تر از این که هست؟ گفتی که برای حقوق کارمندان تصمیم گرفتی، نه؟ خب برای تامین کسری بودجه به همین منوال ادامه دهید. در صورت پرداخت حقوق 80 درصد بودجه تامین می شود. امیدوارم با تغییر تعریف مفاهیم مشکل کسری بودجه حل نشود. اگر نحوه پرداخت حقوق کارکنان را توضیح می دادید بهتر می توانستیم قضاوت کنیم.

ما نیاز به افزایش درآمد و کاهش هزینه ها در کشور داریم». بله، باید انجام شود. مهمترین درآمد، فروش منابع نفتی و صادرات آن است. در حال حاضر مهم ترین هزینه ای که می توان کاهش داد، قیمت ارز است که گفته می شود حداقل 25 درصد به قیمت کالاها و خدمات اضافه می کند. هر دو مورد مربوط به حل مشکل برجام است که ظاهرا تاکنون اراده ای برای آن شکل نگرفته است.

“همه باید کمک کنند. هم به دولت و هم به مجلس کمک کنید. دولت گرانی قابل قبول نیست». مشکل اصلی دولت؛ گران نیست، ناکارآمد است، در هر صورت شما هر تصمیمی بگیرید مردم از شما حمایت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید