افزایش دستمزد کارگران نباید کمتر از 30 درصد باشد.

افزایش دستمزد کارگران نباید کمتر از 30 درصد باشد.

علی بابایی کارنامی درباره افزایش دستمزد کارگران در سال آینده گفت: تعیین دستمزد و حقوق کارگران در کشور یکی از ضروری ترین تصمیمات دولت هاست. کمیته‌های تخصصی برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران، سالانه بیش از ۱۱۰ کالای اساسی مورد نیاز مردم را بررسی و با توجه به نرخ تورم و بودجه خانوار و سیاست‌های دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته تنها سالی بود که با توجه به شرایط موجود، تصمیم آزادانه برای تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران گرفته شد. البته رای تشکل های کارگری و کارفرمایی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است، بنابراین مبنای تعیین میزان حقوق کارگران توافق کارگران و کارفرمایان است و دولت نقش تنظیم کننده در این حوزه را ایفا می کند.

کارنامی ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران در سال گذشته به ضرر کارفرمایان نبود زیرا از سوی دیگر افزایش قدرت خرید کارگران به نفع کارفرمایان بود. یکی از مشکلاتی که کارفرمایان در سال های اخیر با آن مواجه بوده اند، واردات برخی کالاها به کشور بوده که به تولید داخلی ضربه زده است، اما امسال کارگران با انگیزه بیشتری مشغول به کار شده اند، بنابراین بخشی از رشد اقتصادی کشور ناشی از بهره وری بوده است. از افزایش دستمزد امسال

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه 1402 در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران موثر است. البته افزایش 20 درصدی هنوز نهایی نشده است، اما به طور معمول افزایش حقوق کارگران 10 درصد بیشتر از حقوق کارکنان دولت است. پیش بینی می کنیم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده بیش از 30 درصد باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که کارگران افزایش دستمزد کمتر از 30 درصد را نمی پذیرند و افزایش دستمزد آنها باید بیش از 30 درصد باشد. مسلم است که در شرایط اقتصادی کشور باید از کارگران حمایت کرد زیرا طبقه کارگر یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه است و تمام امور زندگی آنها به دستمزد و حقوق آنها بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید