افزایش دما در اکثر نقاط کشور / کاهش محسوس دما و بارش پراکنده در سواحل خزر


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843871

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به کاهش محسوس دما در استان های ساحلی دریای خزر، نسبت به فعالیت سامانه بارشی در 10 استان و احتمال وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی افزایش ابر ابری، بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

این وضعیت در روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق در مرکز کشور و چهارشنبه در برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور پیش بینی می شود. .

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود که در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین برای استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

از روز سه شنبه در گیلان و از روز چهارشنبه در اردبیل، مازندران و گلستان کاهش محسوس دما خواهد بود.

شرح سیستم: فعالیت سیستم بارشی

زمان شروع: یکشنبه 1401/03/15

زمان اختتامیه: سه شنبه 14/03/17

نوع خطر: به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعد و برق محلی، وزش باد شدید موقتی

حوزه عمل:

دوشنبه 25 اسفند 1401: زنجان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات تهران، البرز، قزوین.

سه شنبه 26 اسفند 1401: اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال سیل محلی، احتمال خروج موضعی، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده

توصیه: از دویدن در کنار رودخانه ها، احتیاط در رانندگی در جاده ها، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ نشین، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید