افزایش سرطان روده بزرگ در ایران

دکتر رضا ملک زاده در مراسم هفته سلامت دستگاه گوارش (21 اردیبهشت تا 26 خرداد) گفت: یکی از مهم ترین موضوعات حوزه سلامت موضوع سرطان است، چرا که در حال حاضر سرطان در دنیا دومین عامل بیماری است. مرگ “تقدیم به خودشان.

وی گفت: بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر در جهان است و پس از آن سرطان. بسیاری از موارد این بیماری قابل پیشگیری است.

این فوق تخصص بیماری های گوارشی و کبدی با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین سرطان ها در جهان است و سومین سرطان در جهان است، گفت: در ایران نیز روز به روز بر میزان ابتلا به این بیماری افزوده می شود. شعار هفته جهانی بهداشت بیش از پیش به معضل سرطان روده بزرگ اختصاص دارد تا هم مردم و هم تیم های پزشکی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در گذشته بیشتر افراد بالای 50 سال به سرطان روده بزرگ مبتلا می شدند، اما امروزه سن این بیماری کاهش یافته و در 10 سال اخیر افراد زیر 50 سال و کمتر در کشورهای مختلف از جمله ایران به این بیماری مبتلا شده اند. بیشتر از آن چیزی که مریض می شدند.

این فوق تخصص گوارش تاکید کرد: غربالگری به موقع برای درمان موفقیت آمیز سرطان ها از جمله سرطان کولورکتال بسیار مهم است و با کولونوسکوپی انجام می شود.

ملک زاده ادامه داد: کسانی که در اقوام نزدیک مبتلا به سرطان روده بزرگ بوده اند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند، بنابراین توصیه می شود از سن 45 سالگی یعنی پنج سال بعد از آن توسط افراد دیگر آزمایش این بیماری را انجام دهند. . “

دیدگاهتان را بنویسید