افزایش سرعت باد هوای چهارمحال و بختیاری را غبارآلودتر می کند


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840783

مهران رئراگپور گفت: در بعدازظهر با شدت گرفتن وزش باد پیش بینی می کنیم میزان گرد و خاک افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران رائراگپور مدیر عامل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: امروز در برخی مناطق شاهد گرد و خاک هستیم و در شهرکرد و بروجن نیز این گرد و غبار کاهش دید را به همراه داشته که به حدود هشت کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه با تقویت وزش باد در بعدازظهر پیش بینی می کنیم میزان گرد و غبار افزایش پیدا کند، گفت: امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید داریم که هم باعث ایجاد گرد و غبار در منطقه می شود و هم گرد و غبار در سایر مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت هوا می شود. دید.
چراغ پور افزود: وزش باد شدید می تواند به گلخانه ها خسارت وارد کند و توصیه می شود گلخانه داران احتیاط های لازم را انجام دهند. همچنین احتمال افتادن اجسام سبک در ساختمان های نیمه کاره وجود دارد و لازم است در این زمینه احتیاط های لازم صورت گیرد. “
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیماران قلبی ریوی، سالمندان، کودکان و سایر اقشار آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در منزل خودداری کنند.
وی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه میزان آلودگی کاهش می یابد اما وزش باد خواهیم داشت و شدت آن کمتر می شود، تا پایان هفته گاهی آسمان صاف ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
چراغ پور افزود: از نظر دمایی نوسانات در این چند روز بسیار زیاد است و امروز بار دیگر شاهد افزایش دما بودیم و کمینه دما در شهرکرد با پنج ایستگاه سردترین ایستگاه استان و سردترین مرکز کشور ثبت شد. درجه سانتیگراد.”
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در 24 ساعت گذشته گرم ترین ایستگاه در گرم ترین ساعت ملاحلیفه با 33 درجه سانتی گراد ثبت شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید