افزایش سقف وام کم بهره معلمان

افزایش سقف وام کم بهره معلمان

سعید مقدم زاده (مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) اظهار کرد: سقف اعطای تسهیلات کم بهره برای فرهنگیان افزایش یافت.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه ها و خدمات دولت مردمی قابل ارائه به جامعه بزرگ فرهنگیان با محوریت معیشتی و رفاهی تصریح کرد: همزمان با آغاز آموزش حضوری و بازگشایی مدارس مطابق با در برنامه های رفاهی و معیشتی وزارت آموزش و پرورش، قرارداد اعتباری با بانک ملی ایران برای اعطای تسهیلات کم بهره مرابحه به معلمان تحت عنوان مرابحه منعقد شد.

وی افزود: تفاوت قرارداد اعتباری جدید با قراردادهای سال های گذشته افزایش 7 برابری منابع و تسهیلات است که از 2 هزار میلیارد تومان در سال 1398 به 14 هزار میلیارد تومان در سال 1401 افزایش یافته است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بدون شک از افزایش این اعتبارات درصد بیشتری از فرهنگیان از تسهیلات بهره مند می شوند که در نوع خود قابل توجه و کم نظیر است.

مقدم زاده با اشاره به اولویت های دریافت تسهیلات تاکید کرد: همکارانی که از تسهیلات بانک ملی بهره مند نشده اند و یا مسکن ندارند و با تسهیلات حمایتی وزارتخانه در صدد دریافت مسکن و سرپناه هستند.

وی در پایان تصریح کرد: سقف ارائه تسهیلات از 60 میلیون تومان در سال 1398 به 100 میلیون تومان با سود 12 درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید