افزایش سن ازدواج تحت تأثیر تضعیف حرمت ازدواج


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897570

مهدی عطایی گفت: در حال حاضر در سطح جامعه دلایل مختلفی بر ارزش ازدواج کودکان سایه افکنده و از اهمیت آن می کاهد که منجر به افزایش سن ازدواج کودکان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عطایی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با عصرترک با تاکید بر اهمیت ازدواج در جامعه اظهار کرد: ازدواج در گذشته مقدس و جایگاهی در زندگی اجتماعی مردم داشت که اکنون این موضوع اهمیت دارد. در جامعه کم رنگ شده است

عطایی گفت: افزایش سن ازدواج در جامعه نیز متاثر از این معضل است.

وی تصریح کرد: شیوع مشکلات چشمی و چشمی، مشکلات اقتصادی، اتمام تحصیلات عالی، اشتغال، اعتقاد به از دست دادن آزادی از طریق ازدواج، سهولت رابطه دختر و پسر از مهم ترین عوامل کاهش اهمیت ازدواج و بالا بردن سطح زندگی است. سن ازدواج در جامعه

این مدرس دانشگاه همچنین تقاضای جهیزیه و در دسترس بودن جهیزیه کامل برای ایجاد زندگی جدید را از دیگر عوامل بسیار مهم در افزایش سن ازدواج فرزندان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر برخی فرزندان مطالبه جهیزیه سنگین و یا داشتن جهیزیه کامل برای ساختن زندگی را مهم ندانند، با این حال برخی از والدین و خانواده فرزندان این امر را برای ساختن زندگی ماندگار بسیار مهم می دانند و اصرار دارد به او.

عطایی بیان کرد: رواج چنین باوری به دلیل دغدغه آینده فرزندانشان است که مهریه سنگین و مهریه کامل را ضامن زندگی و آینده فرزندان خود می دانند.

وی گفت: این در حالی است که پرونده های طلاق اهمیت این باور را رد می کند و مطالبه مهریه های سنگین را ضمانت حیات نمی داند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: تجملات و تجملات نیز ریشه در داشتن یک فرزند و تامین بهترین زندگی برای کودک دارد.

عطایی بیان می کند: آنچه که می تواند دیدگاه های نادرست ازدواج را تغییر دهد وجود بلوغ فکری، آمادگی ذهنی، بلوغ عاطفی، داشتن مهارت های زندگی و همچنین بهره مندی از شغل مناسب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید