افزایش سوئیچ نرخ سود در برخی بانک ها + نرخ جدید

افزایش سوئیچ نرخ سود در برخی بانک ها + نرخ جدید

روز جدید بر اساس مصوبه هیات پول و اعتبار، نرخ سود سپرده بانکی باید 18 درصد باشد، اخیرا برخی بانک ها از جمله تعدادی از بانک های دولتی این نرخ را افزایش داده و به سپرده های بانکی 20 درصد سود پرداخت کرده اند.

اخیراً برخی از بانک های دولتی و خصوصی در واکنش به افتتاح سپرده های جدید یا تمدید سپرده های قدیمی توسط مشتریان، افزایش نرخ سود سپرده ها را اعلام کرده اند.

این بانک ها به مشتریان خود اعلام کرده اند که نرخ سود سپرده ها به طور موقت به 20 درصد افزایش یافته است. شعب یکی از بانک های دولتی در پاسخ به مشتریان مبنی بر اینکه آیا این نرخ سود برای مبلغ مشخصی از سپرده ها پرداخت می شود، می گویند: خیر، برای تمامی مبالغ سپرده شده 20 درصد سود تعلق می گیرد.

در شعب برخی دیگر از بانک ها اوضاع فرق می کند، یکی از بانک ها به مشتریان می گوید سود سپرده های بالای 100 میلیون تومان 20 درصد است و زیر 100 میلیون همان 18 درصد قبلی است!

مدیر این شعبه چه زمانی نرخ سود به 20 درصد افزایش یافت؟ می گوید: ما در برخی مواقع 20 درصد سپرده داشتیم. بستگی به تصمیم بانک دارد اما در گذشته سپرده های جدید با نرخ سود 20 درصد افتتاح می شد.

این در حالی است که طبق مصوبات یکصد و دویست و نود و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت ما بین 10 تا 18 درصد تعیین شده است و بانک مرکزی بارها از بانک ها درخواست کرده است. بخشنامه‌های جداگانه‌ای که نرخ‌های سود مصوب آن را تعیین می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید