افزایش شاخص بهره وری کمک های مالی در دستور کار/ آماده سازی اهدای زمین برای پروژه های ملی مسکن در اراک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال اخیر 25 وقف جدید در مرکز انجام شده است. استانی که سعی کرده ایم مشاوره های لازم را با تمام یا بخشی از واقفان انجام دهیم باید متناسب با مسائل روز اعم از جوانان، اشتغال زایی و همچنین مسائل قرآنی باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق نیات معتمدین نیکوکار در یک سال گذشته، افزود: یکی از اقدامات کلیدی توزیع بیش از 27 هزار سبد معیشتی از محل درآمدهای اهدایی به ارزش 110 میلیارد ریال است که در روز دوازدهم توزیع می شود. روز هر ماه. نیت حضرت ولیعصر(عج) در جامعه هدف توزیع می شود.

واحدی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده راه اندازی مراکز افوگ در بقاع بود که خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به مردم ارائه می کند.

مدیر کل نذورات و فعالیت های خیریه استان مرکزی بیان کرد: پخت و توزیع 345 هزار غذای گرم به ارزش 100 میلیارد ریال از محل همسان سازی کمک ها و مشارکت خیرین با محوریت مراکز افق از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.


ایجاد اشتغال مستقیم برای 210 نفر در 12 کارگاه شمیم ​​خاتم

وی به اجرای طرح شمیم ​​خمیت با محوریت امامزادگان استان اشاره کرد و افزود: در این طرح افراد نیازمند آموزش فنی و حرفه ای به ویژه زنان سرپرست خانوار با همکاری مراکز آموزشی و آموزشی مورد توجه قرار می گیرند. محل های لازم برای تجهیز کارگاه و ایجاد اشتغال برای آنها فراهم می شود.

وحیدی بیان کرد: 12 کارگاه در قالب این طرح با محوریت امامزادگان استان راه اندازی شد که برای 210 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرد.

مدیرکل نذورات و فعالیت های خیریه استان مرکزی همچنین بیان کرد: اهدای 85 فقره جهیزیه به زوج های جوان در قالب طرح 21 میلیارد ریالی پیوند آسمانی و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان از طریق نذورات و نذورات. از خیرین از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته برگزار شده است.

وی اذعان داشت: طرح مهر طوسانی با هدف کمک به بیماران نیازمند نیز از اقدامات اداره کل خیرین است و در قالب این طرح 400 مورد کمک دارویی و درمانی به ارزش 15 میلیارد ریال پرداخت شده است.


پخت 90 هزار پرس غذا توسط موکب امامزادگان استان مرکزی در پیاده روی اربعین/ تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآن با افزایش 70 درصدی همراه بود.

واحدی افزود: در سال گذشته 12 زندانی جرائم مالی غیرعمد براساس مراکز افوگ و شوراهای خیریه شهرستان آزاد شدند و 145 مورد کمک به خانواده زندانیان به ارزش 10 میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید افزود: سال گذشته در قالب طرح تمبر آموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان نیازمند یک هزار و 116 مورد بسته های آموزشی ویژه دانش آموزان جامعه هدف توزیع شد و امسال نیز این طرح با همین کیفیت اجرا می شود.

وحیدی با اشاره به اقدامات اداره کل خیرین استان در مراسم اربعین حسینی با سه محور اطعام و پذیرایی، اسکان و فعالیت های فرهنگی گفت: دو موکب به نام امامزادگان استان مرکزی با فعالیت 50 مسئول افتخاری. در مسجد براته جامه و در جوار مرقد ائمه اطهار(ع) کاظمین و 90 هزار کیسه غذا بین زائران توزیع شد و این موکب ها تا امروز به فعالیت خود ادامه دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآن افزود: یک هزار و 403 نفر در مسابقات قرآن کریم شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش نشان می دهد.


اوقاف آمادگی خود را برای تامین زمین پروژه های ملی مسکن در اراک اعلام می کند

مدیرکل کمک ها و فعالیت های خیریه استان مرکزی بر لزوم افزایش شاخص بهره وری کمک های خیرین تاکید کرد و گفت: از جمله اقدامات انجام شده تغییر کاربری کمک ها و فعالیت های اقتصادی شاخصی با اولویت بهره وری و فعالیت های دانش بنیان است. و البته اهتمام زیادی دارد تا طبق نظر واقف انجام شود.

وی با اشاره به همکاری خیرین در طرح نهضت ملی مسکن در اراک افزود: برای کمک به مردم و همراهی با دولت 65 هکتار زمین اهدایی برای ساخت پروژه ملی مسکن با 8 هزار و 100 واحد در اراک اختصاص یافت اما زیرا متأسفانه عده ای اطلاعات غلط و ادعاهای بی ربط دادند و شیرینی این اثر شاخص را از بین بردند، هر چند مردم در آینده طعم شیرینی این اقدام را خواهند چشید.

وحیدی تصریح کرد: زمین اهدایی از قبل در محدوده شهر قرار داشت و وقف می توانست چند برابری از آن درآمد داشته باشد، اما برای کمک به شهروندان در اخذ مسکن و حتی با توجه به اینکه هر متقاضی باید ۶۵ میلیون تومان به عنوان پذیرش پرداخت می کرد، واگذار شد. شهریه در ابتدا پرداخت کرد با هماهنگی رئیس سازمان و نماینده ولی فقیه 60 درصد تخفیف داده شد و این رقم به 26 میلیون تومان رسید.

وی تاکید کرد: پروژه های ملی مسکن در هیچ کلانشهری در کشور اجرا نشده است و در اراک نیز اگر با کمک خیر همراه نبود، باید این طرح در شهرهای امیرکبیر و مهاجران اجرا می شد.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به گرانی مسکن و اجاره بها در اراک، قطعاً وقف به بهترین شکل ممکن به معضل تولید مسکن کمک می کند. 20 استان از این روند پیروی کردند و همچنان آماده واگذاری زمین برای پروژه های ملی مسکن در اراک هستیم.


اولویت تحقق شعار سال در طرح های سرمایه گذاری برای کمک های مردمی

واحدی با اشاره به اولویت تحقق شعار سال در فعالیت های سرمایه گذاری خیریه افزود: طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن ماهی از جمله اقداماتی است که اداره کل نذورات و امور خیریه انجام می دهد. استان مرکزی در بندر چارک استان هرمزگان و با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریالی طرح پرورش میگو را در استان گلستان نیز آغاز کرد که ظرفیت تولید 40 تن میگو و سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی دارد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این پروژه احداث کارخانه تولید تجهیزات الکترونیکی از قبیل موبایل، تبلت و … است. در زرندیه که با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی و با کمک بخش خصوصی تکمیل شده و منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای 1500 نفر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید