افزایش شمار قربانیان زلزله ترکیه به 5894 کشته و بیش از 34 هزار مجروح

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی از افزایش تلفات زلزله مهیب و مرگبار در جنوب این کشور 5894 کشته و 34000 و 810 مجروح خبر داد.

وی با اعلام اینکه اوکتای تاکنون نزدیک به یک میلیون پتو برای زلزله زدگان جنوب ترکیه آماده کرده و نزدیک به 100 هزار چادر برپا کرده است، تاکید کرد که اعزام کاروان ها و بالگردهای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه از امروز شاهد پایان مشکل تامین نان و آذوقه زلزله زدگان خواهیم بود و در نظر دارند گاز طبیعی مناطق زلزله زده را وصل کنند، گفت: فردا صبح نیز با احتیاط دوباره نقاط آسیب دیده را وصل می کنند.

اوکتای همچنین از انتقال نزدیک به 1500 مولد برق و 150 تا 200 تانکر سوخت به مناطق زلزله زده جنوب ترکیه و تحویل تعداد بیشتری از آنها در امشب خبر داد و خاطرنشان کرد: چهار استان آسیب دیده از نظر کمک رسانی وضعیت خوبی دارند. آسیب دیدگان زلزله آمده اند و دیگر راه ها برای جلوگیری از پشتیبانی لجستیکی مناطق زلزله زده بسته نیست.

این در حالی است که مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه نیز در این نشست خبری تاکید کرد که هیچ یک از شهرهای صنعتی این کشور در زلزله اخیر آسیب ندیدند، هرچند برخی از کارخانه ها از قطع گاز متضرر شدند.

«دریا یانیک» وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که دولت این کشور مسئولیت کودکانی را که در اثر زلزله اخیر بستگان خود را از دست داده اند، بر عهده خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید