افزایش عمر با فلفل چیلی

افزایش عمر با فلفل چیلی

روز جدید یک مطالعه نشان داد بزرگسالانی که حداقل یک فلفل چیلی تازه یا خشک در ماه به مدت نزدیک به 20 سال مصرف می‌کنند، خطر مرگ به هر دلیلی را تا 13 درصد کاهش می‌دهند.

وجود ماده شیمیایی به نام “کاپسایسین” در فلفل چیلی فواید سلامتی باورنکردنی دارد، از جمله موارد زیر:

بهبود علائم میگرن

اسپری بینی کپسایسین درد میگرن را متوقف می کند. استفاده از این اسپری باعث بی حس شدن عصب سه قلو مغز می شود، جایی که میگرن و سردردهای شدید شروع می شود.

افزایش امید به زندگی

یک مطالعه بزرگ نشان داد که بزرگسالانی که حداقل یک فلفل چیلی تازه یا خشک در ماه به مدت نزدیک به 20 سال مصرف می کنند، خطر مرگ به هر دلیلی را تا 13 درصد کاهش می دهند.

میزان متابولیسم خود را افزایش دهید

کپسایسین متابولیسم بدن را بیش از پیش افزایش می دهد. همچنین یک نورون حسی به نام TRPV1 را فعال می کند که به جلوگیری از تجمع چربی و کنترل اشتهای شما کمک می کند. این ترکیب افزایش دهنده متابولیسم می تواند به کاهش وزن کمک کند.

کنترل درد

کپسایسین باعث ایجاد احساس گرما در سلول های عصبی می شود. قرن هاست که از این غذا برای مقابله با درد استفاده می شود.

تسکین آرتریت

کپسایسین یک ماده عالی در بسیاری از کرم ها و لوسیون ها است که برای تسکین سریع درد، گرما ایجاد می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف فلفل تند تنها در چند هفته ناراحتی ناشی از آرتریت و فیبرومیالژیا را به نصف کاهش می دهد.

مبارزه با سرطان

همچنین در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده که کپسایسین سلول های مرتبط با بیش از 40 نوع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ، کبد، ریه، پانکراس و خون را از بین می برد. این ماده شیمیایی خشن نحوه عملکرد ژن های خاص مرتبط با سلول های سرطانی را تغییر می دهد و حتی رشد آنها را متوقف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید